Session Information
16 SES 04 B, Making Languages Come to Life – Hands-on Internet Tools for Innovative Language Education in the EU
Research Workshop
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
see webpages of authors: Gerhild Bachmann https://online.uni-graz.at/kfu_online/visitenkarte.show_vcard?cperson_nr=56582 Annie van der Beek http://www.expertisecentrumnederlands.nl John Bronkhorst http://www.expertisecentrumnederlands.nl Tauno Kekäle: http://www.uwasa.fi/tuotanto/english/ Susanne Müller-Using http://www.paedagogik.uni-osnabrueck.de/lehrende/muellerusing/ Selection of Publications: Bachmann, G. & Ederer M. E. (2004). Kollegiale Intervision bei der Nutzung von WebCT an der Universität Graz, Erziehungswissenschaft. Neue Medien in der Lehre an Universitäten und Fachhochschulen, Newsletter September, 2004, 12-13. Anastasiadis, Maria / Bachmann, Gerhild (2006): Das Tagebuch als Reflexions- und Forschungsinstrument. In: Flaker, Vito/ Schmid, Tom: Von der Idee zur Forschungsarbeit. Forschen in Sozialarbeit und Sozialwissenschaft. Köln, Weimar: Böhlau Verlag, S. 485 - 495. GRABNER S., FRANTZ-PITTNER A., KERN T., WONISCH A., DELEFANT M., BACHMANN G. & NISCHELWITZER A. (2008). STEIL Student/innen erleben innovative Lernumgebungen. Endbericht Projektkooperation IMST3 (Projekt 1075), FONDS für Unterrichts- und Schulentwicklung, Graz, Austria. Müller-Using, Susanne (2006): QiS - Quality in School. An Introduction into the Project Work. In: Cervai u.a.: QiS -- Quality in School. Total Quality Management in European Schools, Kaunas. Bachmann, Gerhild / Bauer, Christa / Messner, Elgrid: Europakompetenz in der Ausbildung. In: Die Schule, Juni 2008, S. 8. Bachmann, Gerhild / Michaelis, Daniela / Tscherny, Martina: Wege aus der Stressfalle im Lehrberuf. In: Unser Weg, 2009, Heft 1, S. 1 – 7. Müller-Using, Susanne / Kohlberg Wolf, Dieter (2007): Schulqualitätsentwicklung im europäischen Netzwerk QiS -- Quality in School. In: Solbacher, Claudia/Minderop, Dorothea (Hrsg.): Bildungsnetzwerke und regionale Bildungslandschaften. Ziele und Konzepte, Aufgaben und Prozesse, München. Müller-Using, Susanne (2007): Schule und Unterricht selbst evaluieren. In. Pädagogik, 59. Jahrgang, Heft 10/2007, S. 52-55. Stolwijk, D., Elsäcker, W. van, Hillen, J., & Beek, A. van der (2006). Er was eens … – activiteitencyclus. De Taallijn – Peuters Interactief met Taal. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Beek, A. van der, Hillen, J. & Peters, S. (2006). Interactief met taal. Doorgaande Taallijn voor groep 1 en 2. Artikelen van de Vijfde sociolinguïstische conferentie (55-67). Delft: Eburon. Verhoeven, L., Segers, E., Bronkhorst, J., & Boves, L. (2006). Toward interactive literacy education in the Netherlands. In M.C. McKenna, L.D. Labbo, R.D. Kieffer & D. Reinking (Eds.), International handbook of literacy and technology (pp. 41-53). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Bronkhorst, J. (2006). De wortels van het nieuwe leren. In T. J. Brouwer (red.), Bevlogen onderwijs. JSW boek 33 (1-23). Baarn: Bekadidact. Tauno Kekäle is Editor of the “Journal of Workplace Learning” http://info.emeraldinsight.com/products/journals/journals.htm?id=jwl
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.