Session Information
16 SES 01 A, ICT for Integration
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Holtappels, H. G., Klieme, E., Rauschenbach, & Stecher, L. (2007) (Eds.). Ganztagsschule in Deutschland [All-Day Schools in Germany]. Weinheim: Juventa. Radisch, F., Stecher, L., Klieme, E., & Kühnbach, O. (2007). Unterrichts- und Angebotsqualität aus Schülersicht [Quality of teaching and extracurricular activities in schools seen from the students´ perspective]. In H. G. Holtappels, et al (Eds.), Ganztagsschule in Deutschland [All-Day Schools in Germany] (pp. 227-260). Weinheim: Juventa. Rollett, W. (2007). Schulzufriedenheit und Zufriedenheit mit dem Ganztagsbetrieb und deren Bedingungen [School satisfaction and satisfaction with all-day schools and their conditions]. In H. G. Holtappels, et al (Eds.), Ganztagsschule in Deutschland [All-Day-Schools in Germany] (pp. 283-312). Weinheim: Juventa. Eickelmann, B. (2010). Erfolgreich digitale Medien in Schule und Unterricht integrieren – Eine empirische Analyse zur Nachhaltigkeit der Implementation digitaler Medien aus Sicht der Schulentwicklungsforschung. [Successful and sustainable implementation of ICT in schools and classrooms]Empirische Erziehungswissenschaft, Band 19. Münster: Waxmann. Rollett, W., Holtappels, H.-G., & Bergmann, K. (2008). Anspruch und Wirklichkeit von Ganztagsschulen. [Requirements and realities of all-day schools] In T. Coelen & H.-U. Otto (Hrsg.), Grundbegriffe Ganztagsbildung. Wiesbaden: VS. Schulz-Zander, R., & Eickelmann, B. (2009). National policies and practices on ICT in education: Germany. In T. Plomp, R. E. Anderson, N. Law & A. Quale (Hrsg.), Cross-national information and communication technology. Policies and practices in education (S. 331-348). Charlotte: Information Age Publishing. Tulodziecki, G. (2007). Digitale Medien in der Ganztagsgrundschule – neue Möglichkeiten für das Lernen in mediengestützten Arbeitsumgebungen – Perspektiven für die Medienerziehung [Potential of media use in all-day schools]. In H. Mitzlaff (Hrsg.), Internationales Handbuch Computer (ICT), Grundschule, Kindergarten und Neue Lernkultur. (125-131). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.