Session Information
05 SES 03, Educational Impact of Part-Time Jobs, and from School to Work
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Phoenix, Ann (2008): Racialised young masculinities: Doing intersectionality at school. In: Seemann, Malwine (Hg.): Ethnische Diversitäten, Gender und Schule. Oldenburg. S. 19 - 39. Powell, Justin J.W. (2003): Constructing Disability and Social Inequality Early in the Life Course: The Case of Special Education in Germany and the United States. Disability Studies Quarterly 23(2): 57-75. Solga, Heike (2005): Ohne Abschluss in die Bildungsgesellschaft. die Erwerbschancen gering qualifizierter personen aus soziologischer und ökonomischer perspektive. Opladen. Spies, Anke (2008): Beruf und Arbeit. In: Coelen, Thomas/Otto, Hans-Uwe (Hrsg.): Grundbegriffe der Ganztagsbildung. Das Handbuch. Wiesbaden. S. 279-287. Spies, Anke (2006): Schulsozialarbeit – Scharnier zwischen Disziplinen und Praxisansätzen. In: Spies, Anke/Tredop, Dietmar (Hrsg.): „Risikobiografien“ - Benachteiligte Jugendliche zwischen Ausgrenzung und Förderprojekten. Wiesbaden, S. 157-176. Spies, Anke (2006): „Unterricht ist eben nur ein kleiner Teil…“ – Beratung für benachteiligte Mädchen, Jungen und ihre Eltern in der Berufsorientierungsphase. In: Spies, Anke/Tredop, Dietmar (Hrsg.): „Risikobiografien“ - Benachteiligte Jugendliche zwischen Ausgrenzung und Förderprojekten. Wiesbaden, S. 237-254.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.