Session Information
13 SES 02A, Educational Equality and Justice
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Elisabeth Anderson, “Warum eigentlich Gleichheit?“ In: Gleichheit oder Gerechtigkeit. Texte der neunen Egalitarismuskritik, ed. Angelika Krebs (Frankfurt a. M.: Suhrkamp 2000), 117-171. Baumert at all (= Deutsches PISA – Konsortium), PISA 2000. Basiskompetenzen von Schülerinnen und Schüler im internationalen Vergleich (Opladen: Leske + Budrich 2000) Harry Brighouse, “Educational Equality and Justice”, in A Companion to the Philosophy of Education, ed. Randall Curren (Oxford: Blackwell 2003), 473-475 Ronald Dworkin, Sovereign Virtue. The Theory und Practice of Equality (Cambridge/ London: Harvard University Press 2000) Stephan Gosepath, Gleiche Gerechtigkeit. Grundlagen eines liberalen Egalitarismus (Frankfurt a.M.: Suhrkamp 2004). Amy Gutmann, Democratic Education ( Princeton: Princeton University Press 1987) Axel Honneth, Kampf um Anerkennung. Zur moralischen Grammatik sozialer Konflikte. (Frankfurt a.M: Suhrkamp 1992) Syblille Mannitz and Werner Schiffauer, “Taxonomien kultureller Differenz: Konstruktionen der Fremdheit“ In: Staat – Schule – Ethnizität. Politische Sozialisation von Immigrantenkindern in vier europäischen Ländern, ed. Schiffauer/ Baumann Kastoryano./ Vetrovec ( Waxmann, Münster 2002) Martha C. Nussbaum, Frontiers of Justice. Disability, Nationality, Species Membership. (Cambridge/ London: Belknap Press 2006) John Rawls, Eine Theorie der Gerechtigkeit (translated by Hermann Vetter) (Frankfurt a.M.: Suhrkamp 1975)
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.