Session Information
27 SES 04 A, Frameworks of Lesson Planning: International Perspectives of General Didactics (Part 2)
Symposium, continued from 27 SES 03 A
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Arnold, K.-H./Koch-Priewe, B. (2008): Allgemein und fachlich bildender Unterricht: Die integrative Per-spektive der kritisch-konstruktiven Didaktik. In: Meyer, M. A./Prenzel, M./Hellekamps, S. (Hrsg.): Perspektiven der Didaktik (Sonderheft 9 der Zeitschrift für Erziehungswissenschaft). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 87-99. Berliner, D. C. (1986). In pursuit of the expert pedagogue. Educational Researcher, 17, 5-13. Brophy, J. & Good, (1986). Teacher Behavior and student achievement. In M. C. Wittrock (Hrsg.), Handbook of research on teaching (S. 328-375). 3rd ed. New York, NY: McMillan. Bromme, R. (1992). Der Lehrer als Experte: Zur Psychologie professionellem Wissens [engl. The teacher as an expert: The psychology of professional knowledge]. Bern: Huber. Hörner, W. (2001). Die Leitfrage als Forschungsinstrument in der Vergleichenden Erziehungswissen-schaft [engl. The guiding question as a research tool in comparative educational research]. In G. Rothe (Hrsg.), Systeme beruflicher Qualifizierung Deutschlands, Österreichs und der Schweiz im Vergleich (S. 41-44). Villingen: Neckar. Westbury, I., Hopmann, S. & Riquarts, K. (Eds.). (2000). Teaching as a reflective practice. The German Didaktik tradition. Mahwah, NJ: Erlbaum. Klafki, W. (1958). Didaktische Analyse als Kern der Unterrichtsvorbereitung. Die Deutsche Schule, 50 (10), 450-471. [english version: Klafki, W. (1995). Didactic analysis as the core of preparation of instruction. Journal of Curriculum Studies, 27 (1), 13-30.] Klafki, W. (1994). Zur Unterrichtsplanung im Sinne kritisch-konstruktiver Didaktik [engl. Lesson plan-ning in Critical-constructive Didaktik]. In W. Klafki (Hrsg.), Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik. Zeitgemäße Allgemeinbildung und kritisch-konstruktive Didaktik (S. 251-284). 4., durchges. Aufl. Weinheim: Beltz. Meyer, M. A. & Meyer, H. (2007). Wolfgang Klafki: eine Didaktik für das 21. Jahrhundert? [engl. Wolf-gang Klafki: A Didaktik for the 21th century?]. Weinheim: Beltz. Schulz, W. (1965). Unterricht – Analyse und Planung [engl. Analyses and planning of lessons]. In P. Heimann, G. Otto & W. Schulz (Hrsg.), Unterricht – Analyse und Planung (S. 13-47). Hannover: Schroedel.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.