Session Information
27 SES 11 C, Issues at Primary level
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Baumert, Jürgen/Kunter, Mareike (2006): Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 10. Jg., Heft 4, S. 469-520 Dupriez, Vincent (2006): Between heterogeneity and equality: representations and practices of primary-level teachers. In: Journal of curriculum studies, Vol. 38, No 4, pp. 431-448 Gehrmann, Axel (2003): Der professionelle Lehrer. Muster der Begründung. Empirische Rekonstruktion. Opladen: Leske und Budrich. Kampshoff, Marita (2009): Heterogenität im Blick der Schul- und Unterrichtsforschung. In: Budde, Jürgen/Willems, Katharina (Hrsg.): Bildung als sozialer Prozess. Weinheim und München: Juventa, S. 35-52 Kampshoff, Marita (2007): Geschlechterdifferenz und Schulleistung – deutsche und englische Studien im Vergleich. Wiesbaden: VS-Verlag Kunter, Mareike u.a. (2005): Der Mathematikunterricht der PISA-Schülerinnen und -Schüler. In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 8, Heft 4, S. 502-520 Lipowsky, Frank/ Thußbas, Claudia/ Klieme, Eckard/ Reusser, Kurt/ Pauli, Christine (2003): Professionelles Lehrerwissen, selbstbezogene Kognitionen und wahrgenommene Schulumwelt. In: Unterrichtswissenschaft 31, S. 206-237 Magos, Kostas (2006): Teachers from the majority population - pupils from the minority: Results of a research in the field of Greek minority education. European Journal of Teacher Education, Volume 29, Number 3, pp. 357-369 Martschinke, Sabine/ Kammermeyer, Gisela (2003): Jedes Kind ist anders. Jede Klasse ist anders. Ergebnisse aus dem KILIA-Projekt zur Heterogenität im Anfangsunterricht. In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 6. Jg., Heft 2, S. 257-275 Morris, Edward W. (2005): From „middle class“ to „trailer trash“. Teachers´perceptions of white students in a predominately minority school. In: Sociology of education, Vol. 78, No. 2, S. 99-121 Pauli, Christiane/ Reusser, Kurt (2003): Unterrichtsskripts im schweizerischen und deutschen Mathematikunterricht. In: Unterrichtswissenschaft 31, S. 238-272 Preuss-Lausitz, Ulf (2001): Chance oder Belastung? Heterogenität in der Schule aus der Sicht von Grundschullehrerinnen und -lehrern. In: Die Grundschulzeitschrift, Jg. 15, Nr. 149, S. 30-33. Reh, Sabine (2005): Warum fällt es Lehrerinnen und Lehrern so schwer, mit Heterogenität umzugehen? Historische und empirische Deutungen. In: Die Deutsche Schule, Jg. 97, Vol. 1, S. 76-86
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.