Session Information
19 SES 01, Doing Differences in School (Part 1)
Symposium, to be continued in 19 SES 02 A
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Allan, J. (Ed.). (2008). Rethinking Inclusive Education: The Philosophers of Difference in Practice (Vol. 5). Dordrecht: Springer. Beach, Dennis, Gordon, Tuula & Lahelma, Elina (Eds) (2003): Democratic Education: Ethnographic Challenges. London: Tufnell Press. Bourdieu, P. (1982). Die feinen Unterschiede. Kritik der gesellschaftlichen Urteilskraft (1. ed.). Frankfurt/Main: suhrkamp taschenbuch wissenschaft. Bourdieu, P. (1987). Sozialer Sinn. Kritik der theoretischen Vernunft (G. Seib, Trans. 1. ed.). Frankfurt am Main: Suhrkamp. Faulstich-Wieland, H., Weber, M., & Willems, K. (2004). Doing Gender im heutigen Schulalltag. Empirische Studien zur sozialen Konstruktion von Geschlecht in schulischen Interaktionen (1. ed.). Weinheim, München: Juventa. Hafeneger, B., Henkenborg, P., & Scherr, A. (Eds.). (2007). Pädagogik der Anerkennung. Grundlagen, Konzepte, Praxisfelder (2. ed.). Schwalbach, Ts.: Wochenschau Verlag. Hörmann, B. (2007). Disappearing Students. PISA and Students with Disabilities. In: S. T. Hopmann, G. Brinek & M. Retzl (Eds.), PISA zufolge PISA - PISA According to PISA. Hält PISA, was es verspricht? - Does PISA Keep What It Promises? (1. ed., pp. 157-174). Wien, Berlin: LIT Verlag. McGill-Franzen, A.; Allington, Richard L. (1993). Flunk'em or Get Them Classified: The Contamination of Primary Grade Accountability Data Educational Researcher, 22(1), 19-22. Midtsundstad, J. H. (In print) A School – based Theoretical Framework for Comparative Reasearch. Theoretically systemized and empirically employed in Danish and Norwegian schools. Norges Teknisk Naturvitenskaplige Universitet, Trondheim. Prengel, A. (2006). Pädagogik der Vielfalt. Verschiedenheit und Gleichberechtigung in Interkultureller, Feministischer und Integrativer Pädagogik (3. ed.). Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften. Rihm, T. (2006). Schule als Ort kooperativer Selbstverständigung entwickeln... In T. Rihm (Ed.), Schulentwicklung. Vom Subjektstandpunkt ausgehen... (2. aktualisierte und erweiterte ed., pp. 393-428). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. Sturm, T. (2009). Reflexion und Thematisierung schulischer Widersprüche als Perspektiven für Schulentwicklung. In J. Budde & K. Willems (Hrsg.), Bildung als sozialer Prozess (1. Aufl., S. 127-143). Weinheim: Juventa Verlag.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.