De Boer, A., Pijl, S.J. & Minnaert, A. (2011). Regular primary schoolteachers´ attitudes towards inclusive education. Journal for Inclusive Education, 15 (3), 331-353.
European Agency for Special Needs and Inclusive Education (2014). Profile of Inclusive Teachers. Retrieved from //www.european-agency.org/agency-projects/Teacher-Education-for-Inclusion/profile.
Feyerer, E., Dlugosch, A., Niedermair, C., Reibnegger, H., Hecht, P. & Prammer-Semmler, E. (2014). Einstellungen und Kompetenzen von LehramtsstudentInnen und LehrerInnen für die Umsetzung inklusiver Bildung. Forschungsprojekt BMUKK-20.040/0011-I/7/2011. Endbericht. Retrieved from http://www.ph-ooe.at/fileadmin/Daten_PHOOE/Inklusive_Paedagogik_neu/Sammelmappe1.pdf.
Hecht, P., Niedermair, C. & Feyerer, E. (2016). Einstellungen und inklusionsbezogene Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Lehrpersonen im Berufseinstieg – Messverfahren und Befunde aus einem Mixed-Methods-Design. Empirische Sonderpädagogik, 1, 86-102.
Forlin, C., Earle, C., Loreman, T. & Sharma, U. (2011). The Sentiments, Attitudes and Concerns about Inclusive Education Revised (SACIE-R) scale for measuring pre-service teachers´ perceptions of inclusion. Exceptionality Education International, 21 (2&3), 50-65.