Betz, T., Bischoff, S., Eunicke, N., Kayser, L. B., & Zink, K. (2017). Partner auf Augenhöhe? Forschungsbefunde zur Zusammenarbeit von Familaien, Kitas und Schulen mit Blick auf Bildungschancen. Bielefeld: Bertelsmann.
García, O., Johnson, S., & Seltzer, K. (2017). The translanguaging classroom: Leveraging student bilingualism for learning. Philadelphia, PA: Caslon.
Hachfeld, A., Anders, Y., Kuger, S., & Smidt, W. (2016). Triggering parental involvement for parents of different language backgrounds: the role of types of partnership activities and preschool characteristics. Early Child Development and Care, 186(1), 190–211. doi: 10.1080/03004430.2015.1007370
Kirsch, C. (2019) Zusammenarbeit mit den Eltern: Beispiele aus Luxemburg. In: SNJ (Ed.), Études et Conférences: Le partenariat avec les familles dans l’éducation plurilingue de la petite enfance. (pp. 28-41). Luxembourg: SNJ.
Reynolds, A. J., Hayakawa, M., Ou, S. R., et al. (2017). Scaling and Sustaining Effective Early Childhood Programs Through School–Family–University Collaboration. Child development, 88(5), 1453-1465. doi: 10.1111/cdev.12901
Thiersch, R. (2006). Familie und Kindertageseinrichtung. In P. Bauer & E.J. Brunner (Eds.), Elternpädagogik. Freiburg: Lambertus.
Wells Rowe, D., & Miller, M. E. (2016). Designing for diverse classrooms: Using iPads and digital cameras to compose eBooks with emergent bilingual/biliterate four-year-olds. Journal of Early Childhood Literacy, 16(4), 425–472. doi: 10.1177/1468798415593622