Session Information
MC_Poster, Poster Session; Main Conference
All Poster are presented in the two Poster Sessions of ECER 2008: - 11 September 12.15 - 13.15 and - 12 September 12.15 - 13.15
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Abels, Simone/Wellensiek, Anneliese (2008): EU-Projekt „Ambassadors for Women and Science – Pallas Athene“. Abschließende Evaluation des Projektverbundes. In: Höttecke, D. (Hrsg.), Gesellschaft für die Didaktik der Chemie und Physik. Kompetenzen, Kompetenzmodelle, Kompetenzentwicklung. Band 27, Berlin: Lit-Verlag. S. 335-337 Edelstein, W. (2004): Für das Leben lernen? In: Petry, C./Pistor, H.: Der lange Weg der Bildungsreform. Gisela und Hermann Freudenberg zum 80. Geburtstag. Weinheim und Basel: Beltz-Verlag. S. 63-72 European Commission (2007): Science Education Now: A Renewed Pedagogy for the Future of Europe. http://ec.europa.eu/research/science-society/document_library/pdf_06/report-rocard-on-science-education_en.pdf (GENERIC) Ref Type: Electronic Citation Flick, U. (2004): Triangulation. Eine Einführung. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften/GWV Fachverlage GmbH Frey, K. (2002): Die Projektmethode. Weinheim und Basel: Beltz Verlag Hofer, B. (2001): Personal Epistemology Research: Implications for Learning and Teaching. In: Journal of Educational Psychology Review, Vol. 13, No.4, pp. 353-383 Höttecke, D. (2007): Rekonstruktion der Vorstellungen von Physikstudierenden über die Natur der Naturwissenschaften - eine explorative Studie. In: Physik und Didaktik in Schule und Hochschule PhyDid 1/6, S. 1-14 Höttecke, D. (2004): Schülervorstellungen über die Natur der Naturwissenschaften. In: Corinna Hößle, Dietmar Höttecke, & Ernst Kircher (Hrsg.): Lehren und Lernen über die Natur der Naturwissenschaften. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren. S. 264-277 Ledermann, N.G. et al. (2002): Views of Nature of Science Questionnaire: Toward Valid and Meaningful Assessment of Learners’ Conceptions of Nature of Science. Journal of Research in Science Teaching (39), no. 6, pp. 497-521 Lembens, A./Rehm, M. (2008): EU-Projekt “Ambassadors for Women and Science – Pallas Athene” Erfahrungen und Konsequenzen aus dem Projektverbund. In: Höttecke, D. (Hrsg.), Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Kompetenzen, Kompetenzmodelle, Kompetenzentwicklung. Band 27, Berlin: Lit-Verlag. S. 377-379 Mayring, P. (2007): Qualitative Inhaltsanalyse. Grundlagen und Techniken. 9. Auflage, Weinheim und Basel: Beltz Verlag McComas, W.F./Clough, M.P./Almazroa, H. (1998): The Role And Character of The Nature of Science in Science Education. In: McComas, W.F.: The Nature of Science in Science Education, Rationales and Strategies. Dordrecht: Kluwer. Pp. 3-39 McComas, W.F. (1998): The Principal Elements of The Nature of Science: Dispelling the Myths. In: McComas, W.F.: The Nature of Science in Science Education, Rationales and Strategies. Dordrecht: Kluwer. Pp. 53-70 Nunner-Winkler, G./Meyer-Nikele, M./Wohlrab, D. (2006): Integration durch Moral. Moralische Motivation und Ziviltugenden Jugendlicher. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. Schreiner, C. and Sjøberg, S. (2006): Science Education and youth's identity construction - two incompatible projects? http://folk.uio.no/sveinsj/Values-ROSE-Schreiner-Sjoberg.pdf. (GENERIC), Ref Type: Electronic Citation Sjøberg, S. (2002): Science and Technology Education. Current Challenges and possible Solutions. http://folk.uio.no/sveinsj/STE_paper_Sjoberg_UNESCO2.htm. (GENERIC) Ref Type: Electronic Citation Wildt, J. (2003): Reflexives Lernen in der Lehrerbildung – ein Mehrebenenmodell in hochschuldidaktischer Perspektive. In: Obolenski, A./Meyer, H.: Forschendes Lernen. Theorie und Praxis einer professionellen LehrerInnenausbildung. Bad Heilbrunn/Obb.: Verlag Julius Klinkhardt. S. 71-84 Ziener, G. (2006): Bildungsstandards in der Praxis. Kompetenzorientiert unterrichten. Seelze-Velber: Kallmeyer Verlag in Verbindung mit Klett
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.