Session Information
PRE_D8, Preconference; Paper Session D8
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Andersson, B.-E. (1992). Effects of day care on cognitive and socioemotional competence of thirteen-year-old Swedish schoolchildren. Child Development, 63, 20-36. Barnett, W. S. (2006). What is the value of early childhood education for our society: maximizing returns from prekindergarten education? In J. E. van Kuyk (Ed.). The quality of early childhood education. Report of a scientific conference (pp. 57-72). Arnhem Netherlands. Cito: Arnhem. Becker, W. & Lauterbach, R. (2004). Bildung als Privileg. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften. Bos, W., Lankes E. M., Prenzel, M., Schwippert, K., Valtin, R. & Walther, G. (Hrsg.). (2004). IGLU. Einige Länder der Bundesrepublik Deutschland im nationalen und internationalen Vergleich. Münster: Waxmann. Chin-Quee, D. S. & Scarr, S. (1994). Lack of early child care effects on school-age children’s social competence and academic achievement. Early Development and Parenting, 3, 2, 103-112. Colberg-Schrader, H. (1998): Kindergarten - Ort für Kinderleben und Treffpunkt für Eltern. Zur Qualität von Kindergärten. In W. F. Fthenakis & M. R. Textor (Hrsg.). Qualität von Kinderbetreuung (86-97). Weinheim: Beltz. Currie, J. & Thomas, D. (2001). Early test scores, school quality and SES: Longrun effects on wage and employment outcomes. Research in Labor Economics, 20, 103-132. Feinstein, L., Robertson, D. & Symons, L. (1999). Preschool education and attainment in the National Child Development Study and British Cohort Study. Education Economics, 7, 3, 209-234. Fried, L. (2002). Qualität von Kindergärten aus der Perspektive von Erzieherinnen: Eine Pilotuntersuchung. In B. Dippelhofer-Stiem & A. Frey (Hrsg.). Kontextuelle Bedingungen, Kompetenzen und Bildungsvorstellungen von Erzieherinnen. Empirische Pädagogik, 16, 2 (Themenheft), 191-209. Heinrich, J. & Koletzko, B. (2005). Kinderkrippen und Kindergesundheit. In Sachverständigenkommission Zwölfter Kinder- und Jugendbericht (Hrsg.). Bildung, Betreuung und Erziehung von Kindern unter sechs Jahren (S. 227-275). München: Verlag Deutsches Jugendinstitut. Kamerman, S. B., Neuman, M., Waldfogel, J. & Brooks-Gunn, J. (2003). Social policies, family types and child outcomes in selected OECD countries. Paris: OECD. OECD (2002). Bildungspolitische Analyse. Paris: OECD. Osborne, A. F. & Milbank, J. E. (1987). The effects of early education. Oxford: Clarendon. Raemy, C. T., Campbell, F. A., Burchinal, M., Skinner, M. L., Gardner, D. M. & Raemy, S. L. (2000). Persistent effects of early childhood education on high-risk children and their mothers. Applied Developmental Science, 4, 1, 2-14. Roßbach, H.-G. (2006). Effekte qualitativ guter Betreuung, Bildung und Erziehung im frühen Kindesalter auf Kinder und ihre Familien. In Sachverständigenkommission Zwölfter Kinder- und Jugendbericht (Hrsg.). Bildung, Betreuung und Erziehung von Kindern unter sechs Jahren (S. 55-174). München: Verlag Deutsches Jugendinstitut. Schweinhardt, L. J., Barnes, H.V. & Weikart, D. P. (1993). Significant benefits: The High/Scope Perry Preschool study through age 27. Ypsilanti, MI: High/Scope Press. Schweinhardt, L. J. & Weikart, D. P. (1997). The High/Scope preschool curriculum comparison study through age 23. Early Childhood Research Quarterly, 12, 2, 117-143. Spiess, C. K., Büchel F. & Wagner, C. G. (2003). Children’s school placement in Germany: Does kindergarten attendance matter? Early Childhood Research Quarterly, 18, 2, 255-270. Sylva, K., Melhuish, E. C., Sammons, P., Siraj-Blatchford, I. & Taggart, B. (2004). The effective provision of pre-school education (EPPE) project: Technical Paper 12 – The Final Report: Effective pre-school education. London: Department for Education and Skills, Institute of Education, University of London. Tietze, W. (Hrsg.). (1998). Wie gut sind unsere Kindergärten? Eine Untersuchung zur pädagogischen Qualität in deutschen Kindergärten. Weinheim: Beltz.
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.