Session Information
10 SES 04C, Research on Practicum/School Placement, Workplace Learning and Training in Teacher Education
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Bohl, Thorsten (2004): Prüfen und Bewerten im Offenen Unterricht. 2. Aufl. Weinheim, Basel. Blömeke, S. (2002): Universität und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn. Galuzzo, G./Craig, J. (1990): Evaluation of Preservice Teacher Education Programs. In: R.W. Houston: Handbook of Research on Teacher Education. New York 1990 Groeben, N./Scheele, B. (2001). Dialogue-Hermeneutic Method and the "Research Program Subjective Theories" [9 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [Online Journal], 2(1). Available at: http://www.qualitative-research.net/fqs-texte/2-00/2-00groebenscheele-e.htm [Date of Access: 12-3-2007]. Helmke, A. (2003): Unterrichtsqualität erfassen, bewerten, verbessern. Seelze. KMK (2004): Standards für die Lehrerbildung: Bildungswissenschaften. URL: http://www.kmk.org/doc/beschl/standards_lehrerbildung.pdf Liegmann, A./Racherbäumer, K. (zus. m. Hußmann, S./Nyssen, E./Walzebug, C.) (2008): Individualisieren, Differenzieren, Vernetzten. Hildesheim. Lipowsky, F. (2006): Auf den Lehrer kommt es an. In: Kompetenzen und Kompetenzentwicklung von Lehrerinnen und Lehrern: Ausbildung und Beruf. 51. Beiheft der Zeitschrift für Pädagogik. Weinheim. Mandl, H./Huber, G. L. (Eds.) (1983): Emotion und Kognition. München. Pauli, C./Reusser, K./Grob, U. Waldis, M. (2005): Teaching for understanding and/or self-directed learning? A video-based analysis of reform-oriented approaches of mathematics instruction at lower secondary level in Switzerland. Paper presented at the annual meeting of the American research Association, Montreal. Reintjes, C. (2007): Erziehungswissenschaft – ein notwendiger Bestandteil der gymnasialen Lehrerausbildung? Berlin. Schön, D. A. (2006): The reflective practitioner. How professionals think in action. Reprint. Aldershot: Ashgate. Schubarth, W./Speck, K./Gladasch, U./Seidel, A./Chudoba, C. (2005): Die zweite Phase der Lehreausbildung aus Sicht der Brandenburger Lehramtskandidatinnen und Lehramtskandidaten. Potsdam. Terhart, E. (2004): Struktur und Organisation der Lehrerbildung in Deutschland. In: Blömeke, S. et al: Handbuch Lehrerbildung. Kempten 2004 Witzel, A. (2000). The problem-centered interview [27 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [Online Journal], 1(1). Available at: http://www.qualitative-research.net/fqs-texte/1-00/1-00witzel-e.htm [Date of Access: 12-3-2007]
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.