Session Information
10 SES 04C, Research on Practicum/School Placement, Workplace Learning and Training in Teacher Education
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Bohl, Thorsten (2004): Prüfen und Bewerten im Offenen Unterricht. 2. Aufl. Weinheim, Basel. Blömeke, S. (2002): Universität und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn. Galuzzo, G./Craig, J. (1990): Evaluation of Preservice Teacher Education Programs. In: R.W. Houston: Handbook of Research on Teacher Education. New York 1990 Groeben, N./Scheele, B. (2001). Dialogue-Hermeneutic Method and the "Research Program Subjective Theories" [9 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [Online Journal], 2(1). Available at: http://www.qualitative-research.net/fqs-texte/2-00/2-00groebenscheele-e.htm [Date of Access: 12-3-2007]. Helmke, A. (2003): Unterrichtsqualität erfassen, bewerten, verbessern. Seelze. KMK (2004): Standards für die Lehrerbildung: Bildungswissenschaften. URL: http://www.kmk.org/doc/beschl/standards_lehrerbildung.pdf Liegmann, A./Racherbäumer, K. (zus. m. Hußmann, S./Nyssen, E./Walzebug, C.) (2008): Individualisieren, Differenzieren, Vernetzten. Hildesheim. Lipowsky, F. (2006): Auf den Lehrer kommt es an. In: Kompetenzen und Kompetenzentwicklung von Lehrerinnen und Lehrern: Ausbildung und Beruf. 51. Beiheft der Zeitschrift für Pädagogik. Weinheim. Mandl, H./Huber, G. L. (Eds.) (1983): Emotion und Kognition. München. Pauli, C./Reusser, K./Grob, U. Waldis, M. (2005): Teaching for understanding and/or self-directed learning? A video-based analysis of reform-oriented approaches of mathematics instruction at lower secondary level in Switzerland. Paper presented at the annual meeting of the American research Association, Montreal. Reintjes, C. (2007): Erziehungswissenschaft – ein notwendiger Bestandteil der gymnasialen Lehrerausbildung? Berlin. Schön, D. A. (2006): The reflective practitioner. How professionals think in action. Reprint. Aldershot: Ashgate. Schubarth, W./Speck, K./Gladasch, U./Seidel, A./Chudoba, C. (2005): Die zweite Phase der Lehreausbildung aus Sicht der Brandenburger Lehramtskandidatinnen und Lehramtskandidaten. Potsdam. Terhart, E. (2004): Struktur und Organisation der Lehrerbildung in Deutschland. In: Blömeke, S. et al: Handbuch Lehrerbildung. Kempten 2004 Witzel, A. (2000). The problem-centered interview [27 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [Online Journal], 1(1). Available at: http://www.qualitative-research.net/fqs-texte/1-00/1-00witzel-e.htm [Date of Access: 12-3-2007]
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.