Session Information
PRE_C2, Preconference; Paper Session C2
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Arnold, Rolf/Schüßler, Ingeborg (1998): Wandel der Lernkulturen. Ideen und Bausteine für ein lebendiges Lernen [Change of learning cultures. Ideas and bricks for a lively learning]. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft Bowden, John/Marton, Ference (1998): The University of Learning. Beyond quality and competence. London: Routledge Falmer. Bron, Agnieska/Wilhelmson, Lena [red.]: Lärprocesser i högre utbildning. [Learning processes in higher education]. Stockholm: Liber Forneck, Hermann J. (2006): Selbstlernarchitekturen. Lernen und Selbstsorge I [Self-learning architectures. Learning and self-care I]. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren. Frey, Andreas (2004): Die Kompetenzstruktur von Studierenden des Lehrerberufs [Student teachers’ competency structure]. In: Zeitschrift für Pädagogik 50 (2004) 6, 903 – 925. Högskoleverket (HSV) (2006): Ekonomer – utbildning och arbetsmarknad. [Econmists – education and labour market]. Högskoleverkets rapportserie 2006:11 R. Stockholm. Huber, Ludwig (1992): Neue Lehrkultur – alte Fachkultur [New teaching culture – old disciplinary culture]. In: Dress, Andreas/Firnhaber, Eberhard/von Hentig, Hartmut/Storbeck, Dietrich [Hrsg.]: Die humane Universität. Bielefeld 1965 – 1992 [The human university. Bielefeld 1965 – 1922]. Bielefeld: Westfalen. 95 – 106. Kim, Lillemor/Olstedt, Ewa (2003): Forskning om högre utbildning. En översikt [Researcht about higher education. An overview]. Stockholm. Messerschmidt, Rolf; Grebe, Regina (2003): Historische Lernkulturen. Von der erzieherischen Lehrkultur zur selbst organisierten Lernkultur? [Historical learning cultures. From an educational teaching culture to a self-organized learning culture?] In: Arbeitsgemeinschaft für betriebliche Weiterbildungsforschung (ABWF) [Hrsg.]: Was kann ich wissen? Theorie und Geschichte von Lernkultur und Kompetenzentwicklung [What can I know? Theories and history of learning culture and competency development]. QUEM-report Schriftenreihe zur beruflichen Weiterbildung Band 82. Berlin. 45 – 178. Münst, Agnes Senganata (2002): Wissensvermittlung und Geschlechterkonstruktionen in der Hochschule. Ein ethnographischer Blick auf natur- und ingenieurwissenschaftliche Studienfächer [Knowledge transfer and the construction of gender in academia. An ethnografic perspective on natural scientific and engeneering fields of study]. Blickpunkt Hochschuldidaktik. Weinheim: Deutscher Studien Verlag. Neumann, Ruth/Parry, Sharon/Becher, Tony (2002): Teaching and Learning in Their Disciplinary Contexts. A conceptual analysis. In: Studies in Higher Education 27 (2002) 4, 405 – 417. Ramm, Michael/Multrus, Frank (2006): Das Studium der Betriebswirtschaftslehre. Eine Fachmonographie aus studentischer Sicht [The study of economics. A disciplinary monography from a students’ perspective]. Berlin. Schaeper, Hildegard (1997): Lehrkulturen, Lehrhabitus und die Struktur der Universität. Eine empirische Untersuchung fach- und geschlechtsspezifischer Lehrkulturen [Teaching cultures, teaching habitus and the structures of university. An empirical study of disciplinary and genderspecific teaching cultures]. Weinheim: Deutscher Studien Verlag. Wildt, Johannes (2004): Vom Lehren zum Lernen. Zum Wandel der Lernkultur in modularisierten Studienstrukturen [From teaching to learning. The change of learning culture in modularized study structures]. In: Berendt, Brigitte/Voss, Hans-Peter/Wildt, Johannes [Hrsg.]: Neues Handbuch Hochschullehre [New Handbook of university teaching]. Berlin: Raabe. Griffmarke A 3.1.
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.