Session Information
09 SES 06.5 B, International Large Scale Assessments in Science
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Koballa, T.R. Jr. & Glynn, S.M. (2007). Attitudinal and Motivational Constructs in Science Learning. In: Abell, S.K. & Lederman, N.G.: Handbook of Research in Science Education. Mahwah NJ: LEA Publishers, 75-102. Krapp, A. (1996). Die Bedeutung von Interesse und intrinsischer Motivation für den Erfolg und die Steuerung schulischen Lernens. In Schnaitmann, G. W. (Hrsg.), Theorie und Praxis der Unterrichtsforschung. Donauwörth: Auer, 88-111. OECD (2007): PISA 2006. Science Competencies for Tomorrow´s World. Volume 1: Analysis. Paris: OECD Prenzel, M., Schütte, K. & Walter, O. (2007). Interesse an den Naturwissenschaften. In M. Prenzel, C. Artelt, J., Baumert, W. Blum, M. Hammann, E. Klieme & R. Pekrun (Hrsg.), PISA 2006. Die Ergebnisse der dritten internationalen Vergleichsstudie. Münster: Waxmann, 107-124. Schwandtner, U. & Grafendorfer, A. (2007): Einstellungen zu Naturwissenschaft und Unterricht in Naturwissenschaft. In: Schreiner, C. (Hrsg.). PISA 2006. Internationaler Vergleich von Schülerleistungen. Erste Ergebnisse. Graz: Leykam, 12-27.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.