Session Information
02 SES 07.5 A, Enterprise Learning and Recruitment
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
- Achtenhagen, F. (2005): Competence and their development: cognition, motivation, meta-cognition, in: W.J. Nijhof & L. F. M. Nieuwenhuis (Eds.): The Learning Potential of the Workplace (Twente, University of Twente). - Arnold, R. & Schüssler, I.(2001): Entwicklung des Kompetenzbegriffs und seine Bedeutung für die Berufsbildung und für die Berufsbildungsforschung, in: G. Franke (Ed.): Komplexität und Kompetenz. Ausgewählte Fragen der Kompetenzforschung (Bielefeld, Bertelsmann). - Backes-Gellner, U. (1996): Betriebliche Bildungs- und Wettbewerbsstrategien im deutsch-britischen Vergleich – Ein Beitrag der Personalökonomie zur internationalen Betriebswirtschaftslehre (Munich, Mering: Hampp). - Baethge, M. & Baethge-Kinsky, V.; Holm, R.; Tullius, K. (2006): Dynamische Zeiten - langsamer Wandel: Betriebliche Kompetenzentwicklung von Fachkräften in zentralen Tätigkeitsfeldern der deutschen Wirtschaft; Schlussbericht des Forschungsvorhabens „Kompetenzentwicklung in deutschen Unternehmen. Formen, Voraussetzungen und Veränderungsdynamik“, (Göttingen, Sociological Research Institute). - Delamare Le Deist, F. & Winterton, J. (2005): What is competence? in: Human Resource Development International, 8, 1, 27-46. - Eraut, M. (1994): Developing professional knowledge and competence (London, The Falmer Press). - Eraut, M. (2003): National Vocational Qualifications in England – Description and Analysis of an Alternative Qualification System, in: G. Straka (Ed.): Zertifizierung non-formell und informell erworbener beruflicher Kompetenzen (Münster, New York, München & Berlin, Waxmann). - Erpenbeck, J. (2006): Kompetenzbilanzen – Schlüsselmethoden europäischer Kompetenzvergleiche. In: Betriebliche Weiterbildungsforschung e.V. (Hrsg.): Kompetenzen bilanzieren. Auf dem Weg zu einer europaweiten Kompetenzerfassung (Münster/New York/München/Berlin, Waxmann). - Fulst-Blei, S. & Ebner, Hermann G. (2005): Duale Berufsausbildung im internationalen Vergleich, in: Journal of Occupational and Economic Pedagogy, 101, 2, 177-185. - Georg, W. (2005): Vergleichende Berufsbildungsforschung. In: Rauner, F. (Eds.): Handbook of VET Research (Bielefeld, Bertelsmann Verlag). - Jessup, G. (1991): Outcomes. NVQs and the emerging model of education and training (London, Falmer Press). - Konegen-Grenier, C. (2004): Akzeptanz und Karrierechancen von Bachelor- und Masterabsolventen deutscher Hochschulen. IW-Trends, 3. - Little, B. et al. (2003): Vocational higher education. Does it meet employers’ needs? Learning and skills development agency, London. - Maurice, M./ Sellier, F. & Silvestre, J.-J. (1979): Die Entwicklung der Hierarchie im Industrieunternehmen: Untersuchung eines gesellschaftlichen Effekts, in: Social World, 30, 295-325. - Mulder, M./ Weigel, T. & Collins, K. (2007): The concept of competence in the development of vocational education and training in selected EU member states: a critical analysis. In: Journal of Vocational Education and Training, 59, 1, S. 67–88. - Quack, S. / O`Reilly J. & Hildebrandt, S. (1995): New Patterns of Recruitment and Training in German, UK and French Banks. Discussion Paper (Berlin Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung). - Roe, P. / Wiseman, J. & Costello, M. (2006): Perceptions and use of NVQs: a survey of employers in England. DfES Research. - Steedman, H./ Wagner, K. & Foreman, J. (2006): Supply of ICT skilled workers in the United Kingdom and Germany). In: European Journal of Vocational Education, 37, 1, 9-231. - Schultz, T. (1992): The economic value of education. Studies in the economics of education (Aldershot, Elgar Books). - Thelen, K.A.: How institutions evolve: the political economy of skills in Germany, Britain, the United States, and Japan (Cambridge u.a. Cambridge University Press) - Weigel, T./ Mulder, M. & Collins, K. (2007): The concept of competence in the development of vocational education and training in selected EU member states. In: Journal of Vocational Education and Training, 59, 1, S. 53–66. - Weinert, F.E. (2001): Concept of competence: a conceptual clarification, in: D.S. Rychen & L.H. Salganik (Eds.): Defining and selecting key competencies (Göttingen, Hogrefe).
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.