Session Information
10 SES 05 B, Research on Professional Identity, Beliefs and Understanding of Teaching and Learning in Teacher Education
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Baumert, J. & M. Kunter (2006): Stichwort: Professionelle Kompetenz von Lehrern. In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9/4, 469-250. Bromme, R. (1992): Der Lehrer als Experte. Zur Psychologie des professionellen Wissens. Bern, Göttingen, Toronto, Huber. Chaiken, S. & Y. Trope (Ed.) (1999): Dual-Process Theories in Social Psychology. New York, Guilford Press. Dittmer, A. (2006): Wissenschaftsphilosophie am Rande des Faches? In: MNU 59/7, 432-444. Flick, U. (1996): Psychologie des technisierten Alltags. Soziale Konstruktion und Repräsentation technischen Wandels in verschiedenen kulturellen Kontexten. Westdeutscher Verlag, Opladen. Kircher, E. & A. Dittmer (2004): Lehren und lernen über die Natur der Naturwissenschaften - ein Überblick. In: Hößle, C., D. Höttecke & E. Kircher (Ed.): Lehren und lernen über die Natur der Naturwissenschaften, Kronach: Schneider, 1-22. Torff, B. & R.J.Sternberg (2001): Understanding and Teaching the Intuitive Mind: Student and Teacher Learning. Mahwah, NJ, Lawrence Erlbaum Ass. Weinert, F. E. (2001): Vergleichende Leistungsmessung in Schulen – eine umstrittene Selbstverständlichkeit. In: F.E. Weinert (Hg.): Leistungsmessung in Schulen. Weinheim & Basel, Beltz.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.