Session Information
23 SES 08 E, Politics of Curriculum
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Altrichter, H., Brüsemeister, T. & Wissinger, J. (eds.). (2007). Educational Governance. Handlungskoordination und Steuerung im Bildungssystem. Wiesbaden: VS. Brauner, El (2006): Kodierung transaktiver Wissensprozesse (TRAWIS). Ein Verfahren zur Erfassung von Wissenstransfer in Interaktionen. In: ZfSozpsy, vol. 37, no. 2, pp. 99-112. Fuchs, H.-W. & Reuter, L. R. (2000). Bildungspolitik in Deutschland. Entwicklungen, Probleme, Reformbedarf. Opladen: Leske+Budrich. Kade, J., Lüder, C. & Hornstein, W. (1991). Die Gegenwart des Pädagogischen. Pädagogisches Wissen. 27. Beiheft der Zeitschrift für Pädagogik, pp. 39-65. Keller, R. (2007): Analysing Discourses and Dispositifs. Profiling Discourse Research in the Tradition of Sociology of Knowledge. In: Forum Qualitative research, vol. 8, no. 2 Keller, R.; Hirseland, A.; Schneider, W.; Viehöver, W. (eds.)(2006, 2nd ed.): Handbuch Sozialwissenschaftliche Diskursanalyse. Band 1: Theorien und Methoden, Wiesbaden: VS Mayntz, R. (2004). Governance Theory als fortentwickelte Steuerungstheorie? Köln: MPIfG Working Paper 04/1. Ozga, J.; Jones, R. (2006): Travelling and Embedded Policy: the case of knowledge transfer. In: Journal of Education Policy, vol. 21, no. 1, pp. 1-17
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.