Session Information
02 SES 01 A, Challenges and Issues for VET
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Beywl, W., Speer, S. & Kehr, J. (2004). Wirkungsorientierte Evaluation im Rahmen der Armuts- und Reichtumsberichterstattung. Perspektivstudie im Auftrag des Bundesministeriums für Gesundheit und Soziale Sicherung (BMGS). Online im WWW: http://www.univation.org/index.php?class=seite&id=9031 (22.12.05) Stufflebeam, D.L. (2002). The CIPP Model for Evaluation. In D.L. Stufflebeam, G.F. Madaus & T. Kellaghan. Evaluation Models. Viewpoints on Educational and Human Services Evaluation. Second Edition. eBook. New York u.a., 290 - 317. Carnevale, A.P. & Schulz, E.R. (1990). Return on Investment: Accounting for Training. Training and Development Journal, 7, S1-S32. Gülpen, B. (1996). Evaluation betrieblicher Verhaltenstrainings unter besonderer Berück-sichtigung des Nutzens. Mering: Hampp. Engeström, Y. (1994). Training for change. New approach to instruction and learning in working life. Geneva : International Labour Office. EduQua (2004). Schweizerische Qualitätszertifikat für Weiterbildungsein¬rich¬tungen. Handbuch über das Verfahren, Anleitung zur Zertifizierung. http://www.eduqua.ch/pdf/eduqua_handbuch.pdf Kirkpatrick, D. L. (1998). Evaluating Training Programs. The Four Levels. San Francisco. Kirkpatrick, J. D. & Kirkpatrick, D. L. (2005). Transferring Learning to Behavior. Using the Four Levels to Improve Performance. San Francisco. Phillips J. (1994). In Action. Measuring Return on Investment - Volume 1. Alexandria. Phillips, J. & Schirmer F. (2005). Return on Investment in der Personalentwicklung. Der 5-Stufen-Evaluationsprozess. Berlin, Heidelberg. AZWV 2004. Verordnung über das Verfahren zur Anerkennung von fach¬kundigen Stellen sowie zur Zulassung von Trägern und Maßnahmen der beruflichen Weiter¬bildung nach dem Dritten Buch Sozialgesetzbuch (Anerkennungs- und Zulassungs-verordnung – Weiterbildung – AZWV)“ vom 16. Juni 2004, Bundesgesetzblatt Jahrgang 2004 Teil I Nr. 28, ausgegeben zu Bonn am 22. Juni 2004. Gonon, P. (2008). Wirkung oft ungewiss. In: Weiterbildung, Jg. 18, H. 1, S. 12–15. Noe, R.A. & Schmidt, N. (1986). The influence of trainee attitudes on training effectiveness: test of a model. Personnel Psychology, 39, 497-523. Alliger, G.M. & Janak, E.A. (1989). Kirkpatrick´s levels of training criteria: thirty years later. Personnel Psychology, 42, 331-342.
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.