Session Information
15 SES 09, Partnership Evaluation
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Bastian, H. Günther, Kormann, A., Hafen, R. & Koch, M. (2000). Musik(erziehung) und ihre Wirkung: Eine Langzeitstudie an Berliner Grundschulen. Musikpädagogik. Mainz: Schott. Beckers, E. & Beckers, R. (2008). Faszination Musikinstrument - Musikmachen motiviert: Bericht über die zweijährige Evaluationsforschung zum Bochumer Projekt "Jedem Kind ein Instrument". Theorie und Praxis der Musikvermittlung: Bd. 7. Berlin: LIT. Gembris, H., Kraemer, R. D. & Maas, G. (Hrsg.). (2006). Macht Musik wirklich klüger?: Musikalisches Lernen und Transfereffekte (3., unveränd. Aufl.). Forum Musikpädagogik: Bd. 44. Augsburg: Wißner. Lehmann-Wermser, A., Naacke, S. & Nonte, S. (in Vorbereitung). MUKUS – Studie zur musisch-kulturellen Bildung an Ganztagsschulen: Studie zur Struktur und Nutzung erweiterter Angebote in Ganztagsschulen am Beispiel der musisch-kulturellen Bildung. Schumacher, R. (Hrsg.). (2006). Macht Mozart schlau?: Die Förderung kognitiver Kompetenzen durch Musik. Bonn, Berlin
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.