Session Information
10 SES 05 B, Research on Professional Identity, Beliefs and Understanding of Teaching and Learning in Teacher Education
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Elster, D. (2007). Lehrerprofessionalisierung in Lerngemeinschaften – Erste Ergebnisse der qualitativen Evaluation im Projekt Biologie im Kontext (bik). In: Lemmermöhle, D., Rothgangel, M., Bögeholz, S., Hasselhorn, M.& Waterman, R. (Eds.) Professionell Lehrern – Erfolgreich Lernen (pp. 87-97) Münster: Waxman. KMK (2004). Bildungsstandards im Fach Biologie für den Mittleren Schulabschluss (Beschluss der Kultusministerkonferenz vom 16.12.2004). München: Luchterhand Lucyshyn, J. (2006) Implementation der Bildungsstandards in Österreich. Arbeitsbericht. Bundesinstitut für Bildungs, Innovation und Entwicklung im Bildungswesen (BIFIE) Wien:BMBWK Mayr, J., & Neuweg, G. H. (2006). Der Persönlichkeitsansatz in der Lehrerbildung. In Schauen, was ´rauskommt. Kompetenzförderung, Evaluation und Systemsteuerung im Bildungswesen. Münster: LIT-Verlag. Neuhaus, G., & Vogt, H. (2005). Dimensionen zur Beschreibung verschiedener Biologielehrertypen auf der Grundlage ihrer Einstellung zum Biologieunterricht. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. (11), 73-84 McCrae, R.R., Costa, P.T. (1999). The Five-Factor Theory of Personalità. In Pervin, L.A., Johm, O.P. (Eds.) Handbook of personality. Theory and research. New York: Guilford Press, 139-153
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.