Session Information
27 SES 01, Theory and Evidence in Research on Teaching and Learning (Didactics) (Part 1)
Symposium, continues in Session 27 SES 02
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
ALLEMANN-GHIONDA, C. & TERHART, E. (eds.)(2006): Kompetenz und Kompetenzentwicklung von Lehrerinnen und Lehrern: Ausbildung und Beruf. 51. Beiheft der Zeitschrift für Pädagogik. Weinheim: Beltz 2006. CARLGREN, I & F MARTON, (2002), Lärare av i morgon, Stockholm, Lärarförbundet CARLGREN, I. & KLETTE, K. (2008): Reconstructions of Nordic Teachers: Reform policies and teachers' work during the 1990s. In: Scandinavian Journal of Educational Research, Volume 52, Issue 2 April 2008 , 117 – 133. DESROSIERES, A [1988] The Politics of Large Numbers - A history of statistical reasoning Harvard Uni Press DOLZ, J. & SCHNEUWLY, B. (2008). "Ces maldites relatives! "Les objets grammaticaux dans les pratiques scolaires des enseignants du secondaire ["This aswful relative phrases!" Grammatical objects in the school practices of secondary teachers]. In: J. Dolz & C. Simard (Ed.) Pratiques d'enseignement grammatical. Points de vue de l'enseignant et de l'élève (pp. 125-154). Québec: Presses Unversitaire de Laval. HOPMANN, S.T. (2007): Keine Ausnahme für Hottentotten. Methoden der vergleichenden Bildungswissenschaften für die heilpädagogische Forschung. In: Biewer, G., Luciak, M. & Schwinge, M. (Hrsg.): Begegnung und Differenz: Menschen – Länder – Kulturen. Bad Heilbrunn. HOPMANN, S.T. (2008): No Child, No School, No State Left Behind. Schooling in an Age of Accountability. In: Journal of Curriculum Studies 2008-4, 417 - 456. HUDSON, B. (2007) Comparing different traditions of teaching and learning: what can we learn about teaching and learning? In Hudson, B. and Schneuwly, B. (Eds.) Special Issue of the European Educational Research Journal (EERJ) on Didactics – Learning and Teaching in Europe, No. 2, 2007 HUDSON, B. and SCHNEUWLY, B. (2007) (Eds.) Special Issue of the European Educational Research Journal (EERJ) on Didactics – Learning and Teaching in Europe, No. 2, 2007 KLETTE, K. (ed.)(2003): Klasserommets praksisformer etter Reform 97. Oslo: UiO. LAWN, M [2008] [Ed] An Atlantic Crossing ? The work of the International Examinations Inquiry, its Researchers, Methods and Influence Symposium Books Oxford LAWN, M and Grek, S Figures in the (land)scape: hybridity and transformation in education governance in England in European Education Journal Spring 2009 M. LÜDERS, M. & WISSINGER, J. (eds.) (2007): Forschung zur Lehrerbildung. Kompetenzentwicklung und Programmevaluation. Münster: Waxmann. MERCIER, A., SCHUBAUER-LEONI, M-L, SENSEVY, G., (Eds) (2002). Vers une didactique comparée. Revue Française de pédagogie, 141, 5-16.s MEYER, M.A., HELLEKAMPS, S. & PRENZEL, M. (eds.) (2008): Perspektiven der Didaktik. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft 9. ROSENMUND, M. ( 2000): Approaches to international comparative research on curricula and curriculum-making processes. In: Journal of Curriculum Studies. Online: http://faculty.ed.uiuc.edu/westbury/JCS/Vol%2032/Rosenmund.html (07.03.2007) ROSENMUND, M. (1999): Vergleich von Unvergleichbarem? Theoretische und methodologische Zugänge zur international vergleichenden Lehrplanforschung. In: Bildungsforschung und Bildungspraxis, 21-2, 173 -187 SENSEVY, G. (2008). Le travail du professeur pour la théorie de l’action conjointe en didactique : une activité située ? Recherche et Formation, à paraître. TERHART, E. & TILLMANN, K.-J. (eds.)(2007): Schulentwicklung und Lehrerforschung. Das Lehrer-Forscher-Modell der Laborschule auf dem Prüfstand. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. TERHART, E. (2005): Über Traditionen und Innovationen oder: Wie geht es weiter mit der Allgmeinen Didaktik? In: Zeitschrift für Pädagogik 51(2005) 1, S. 1-13. TERHART, E. (2006): Bildungsphilosophie und empirische Bildungsforschung — (k)ein Missverhältnis? In: L. Prongratz/M. Wimmer/W. Nieke (Hrsg.): Bildungsphilosophie und Bildungsforschung. Bielefeld: Janus 2006, S. 9 – 36 WESTBURY, I. (2007): Making Curricula: Why Do States Make Curricula, and How? In: Conelly, M. et al. (eds.): The SAGE Handbook of Curriculum and Instruction. Thousand Oaks: Corwin, 45 – 61.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.