Session Information
11 SES 09 A, School Effectiveness According to Students Features
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Ruf, U. & Gallin, P. (1996). Sich einlassen und eine Sprache finden. In R. Voß (Hrsg.), Die Schule neu erfinden (154-178). Berlin: Luchterhand. Hank, P. & Krampen, G. (2004). Vertrauens-Trias: Interpersonales Vertrauen, Selbstvertrauen und Zukunftsvertrauen in der psychologischen Theorienbildung und Forschung. Report Psychologie, 29, 11/12, 666-677. Patry, J.-L. 2002: Science is not values-free – neither in research, nor in school. Salzburger Beiträge zur Erziehungswissenschaft, 6, 1, 5-14. URL: http://www.sbg.ac.at/erz/salzburger_beitraege/fruehling_2002/patry.pdf. Piaget, J. 1970. Einführung in die genetische Erkenntnistheorie. Frankfurt am Main: Suhrkamp. Kohlberg, L. (1984). Essays on moral development. Vol. 2: The psychology of moral development. The nature and validity of moral stages. San Francisco: Harper & Row. Patry, J.-L. 2001. Die Qualitätsdiskussion im konstruktivistischen Unterricht. In: H. Schwetz & M. Zeyringer (Hrsg.), Konstruktives Lernen und neue Medien. Innsbruck: Studienverlag, 73-94. Blatt, M. & Kohlberg, L. (1975). The effects of classroom moral discussion upon children’s level of moral judgement. Journal of moral education, 4, 129-161. Glasersfeld, E. von (1997). Radikaler Konstruktivismus. Ideen, Ergebnisse, Probleme. Frankfurt am Main: Suhrkamp. Patry, J.-L. & Weinberger, A. (2004). Kombination von konstruktivistischer Werterziehung und Wissenserwerb. Salzburger Beiträge zur Erziehungswissenschaft, 8, 2, 35-50.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.