Session Information
11 SES 09 A, School Effectiveness According to Students Features
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Ruf, U. & Gallin, P. (1996). Sich einlassen und eine Sprache finden. In R. Voß (Hrsg.), Die Schule neu erfinden (154-178). Berlin: Luchterhand. Hank, P. & Krampen, G. (2004). Vertrauens-Trias: Interpersonales Vertrauen, Selbstvertrauen und Zukunftsvertrauen in der psychologischen Theorienbildung und Forschung. Report Psychologie, 29, 11/12, 666-677. Patry, J.-L. 2002: Science is not values-free – neither in research, nor in school. Salzburger Beiträge zur Erziehungswissenschaft, 6, 1, 5-14. URL: http://www.sbg.ac.at/erz/salzburger_beitraege/fruehling_2002/patry.pdf. Piaget, J. 1970. Einführung in die genetische Erkenntnistheorie. Frankfurt am Main: Suhrkamp. Kohlberg, L. (1984). Essays on moral development. Vol. 2: The psychology of moral development. The nature and validity of moral stages. San Francisco: Harper & Row. Patry, J.-L. 2001. Die Qualitätsdiskussion im konstruktivistischen Unterricht. In: H. Schwetz & M. Zeyringer (Hrsg.), Konstruktives Lernen und neue Medien. Innsbruck: Studienverlag, 73-94. Blatt, M. & Kohlberg, L. (1975). The effects of classroom moral discussion upon children’s level of moral judgement. Journal of moral education, 4, 129-161. Glasersfeld, E. von (1997). Radikaler Konstruktivismus. Ideen, Ergebnisse, Probleme. Frankfurt am Main: Suhrkamp. Patry, J.-L. & Weinberger, A. (2004). Kombination von konstruktivistischer Werterziehung und Wissenserwerb. Salzburger Beiträge zur Erziehungswissenschaft, 8, 2, 35-50.
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.