Baumert, J., & Kunter, M. (2006). Professionelle Kompetenz von Lehrkräften. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 9(4), 469-520.
Berliner, D. C. (2001). Learning about and learning from expert teachers. International journal of educational research, 35(5), 463-482.
Blömeke, S., Gustafsson, J.E., & Shavelson, R. (2015). Beyond Dichotomies: Competence
viewed as a continuum, Zeitschrift für Psychologie, 223 (1), 3-13.
Blömeke, S., Kaiser, G., & Lehmann, R. (2010). Professionelle Kompetenz und Lerngelegenheiten angehender Mathematiklehrkräfte für die Sekundarstufe I im internationalen Vergleich. Münster: Waxmann.
Carter, K., et al. (1988). Expert-novice differences in perceiving and processing visual information. Journal of Teacher Education, 39, 25–31.
Chi, M. T. H. (2011). Theoretical perspectives, methodological approaches and trends in the study of expertise. In Y. Li & G. Kaiser (Eds.), Expertise in mathematics instruction: An international perspective. New York, NY: Springer, 17–39.
Cho, Y. H., & Huang, Y. (2014). Exploring the links between pre-service teachers’ beliefs and video-based reflection in wikis. Computers in Human Behavior, 35, 39-53.
Depaepe, F., Verschaffel, L., & Kelchtermans, G. (2013). Pedagogical content knowledge: A systematic review of the way in which the concept has pervaded mathematics educational research. Teaching and Teacher Education, 34, 12-25.
Erickson, F. (2011). On noticing teacher noticing. Mathematics teacher noticing: Seeing through teachers’ eyes, 17-34.
Kreis, A., & Staub, F. C. (2009). Kollegiales Unterrichtscoaching. Ein Ansatz zur kooperativen und fachspezifischen Unterrichtsentwicklung im Kollegium. Kooperation und Netzwerkbildung. Strategien zur Qualitätsentwicklung in Schulen. 26-39.
Kuckartz, U. (2013). Computergestützte Analyse qualitativer Daten: Eine Einführung in Methoden und Arbeitstechniken (Vol. 178).
Larcher, S., Oelkers, J. (2004): "Deutsche Lehrerbildung im internationalen Vergleich." Handbuch Lehrerausbildung, 128-150.
Neuweg, G.-H. (2011). Das Wissen der Wissensvermittler. In E. Terhart, H. Bennewitz & M. Rothland (Hrsg.), Handbuch der Forschung zum Lehrerberuf. 453–477
Renkl, A., Mandl, H. & Gruber, H. (1996) "Inert knowledge: Analyses and remedies." Educational Psychologist 31.2, 115-121.
Rowland, T., & Ruthven, K. (2011). Introduction: Mathematical knowledge in teaching. In Mathematical knowledge in teaching. Springer, 1-5.
Sherin, M., Jacobs, V., & Philipp, R. (2011). Mathematics teacher noticing: Seeing through teachers' eyes. Routledge, 126-130.
Siemon, J. (2003). Evaluation eines komplexen Lehr-Lern-Arrangements. Eine netzwerk und inhaltsanalytische Studie am Beispiel der Einführung in ein Modellunternehmen. Wiesbaden: DUV.
Townsend, T., Bates R. (2007) "Teacher education in a new millennium: Pressures and possibilities." Handbook of teacher education., 3-22.
Van Es, E. A., & Sherin, M. G. (2002). Learning to notice: Scaffolding new teachers' interpretations of classroom interactions. Journal of Technology and Teacher Education, 10(4), 571-595.