Arksey H, O'Malley L: Scoping studies: Towards a Methodological Framework. Int J Soc Res Methodol. 2005, 8: 19-32.
Beardslee WR, Versage EM, Gladstone TRG. (1998). Children of affectively ill parents: a review of the Past 10 years. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry. 37(11):1134–1141.
Beardslee, W.R., Mattejat, F., & Lisofsky, B. (2009). Hoffnung, Sinn und Kontinuität. Ein Programm für Familien depressiv erkrankter Eltern. Bonn: Dgvt-BALANCE.
Bibou-Nakou, I. (2004). Helping Teachers to Help Children Living with a Mentally Ill Parent. Teachers’ Perceptions on Identification and Policy Issues. School Psychology International, 25(1), 42–58.
Brockmann, E. (2014). Kinder psychisch erkrankter Eltern in der Schule Bedingungen und Konsequenzen der Enttabuisierung der elterlichen psychischen Erkrankung im schulischen Kontext auf die Beziehung zwischen Eltern, Schülern und Lehrern – eine qualitative Studie. Katalog der Deutschen Nationalbibliothek. Retrieved from http://d-nb.info/1069092843/34. Accessed 12 August 2015.
England MJ, Sim LJ. (2009). Depression in Parents, Parenting, and Children: Opportunities to Improve Identification, Treatment, and Prevention. Washington, DC. National Academies Press.
Jorm, A.F., Korten, A.E., Jacomb, P.A., Christensen, H., Rodgers, B., & Pollitt, P. (1997). ‘Mental health literacy’: a survey of the public's ability to recognise mental disorders and their beliefs about the effectiveness of treatment. Medical Journal of Australia, 166(4), 182-186.
Lenz A., Brockmann E. (2016). Schüler mit psychisch kranken Eltern. Auswirkungen und Unterstützungsmöglichkeiten im schulischen Kontext. Goettingen, Vandenhoeck & Ruprecht.
Mattejat F. (2008). Kinder mit psychisch kranken Eltern. Was wir wissen und was zu tun ist. In: Mattejat F,
Lisofsky B. (eds.). Nicht von schlechten Eltern. Kinder psychisch Kranker. Bonn: BALANCE buch + medien.
Powell JJW. (2009). Von schulischer Exklusion zur Inklusion? Eine neoinstitutionalistische Analyse
sonderpädagogischer Fördersysteme in Deutschland und den USA. In: Koch S, Schemann M. (Hrsg.): Neo-Institutionalismus in der Erziehungswissenschaft. Grundlegende Texte und empirische Studien. Wiesbaden. VS. 213-232.
Reupert, A., Maybery, D. (2007). Strategies and Issues in Supporting Children Whose Parents Have a Mental Illness within the School System. School Psychology International, 28(2), 195-205.
Weissman, M. M., Wickramaratne, P., Gameroff, M. J., Warner, V., Pilowsky, D., Kohad, R. G., Verdeli, H., Skipper, J., & Talati, A. (2016). Offspring of Depressed Parents: 30 Years Later. American Journal of Psychiatry, 173(10), 1024-1032.
World Health Organization (2011). Global burden of mental disorders and the need for a comprehensive, coordinated response from health and social sectors at the country level. Retrieved from http://apps.who.int/gb/ebwha/pdf_files/EB130/B130_9-en.pdf. Accessed 17 May 2016.