Session Information
15 SES 02 A, Area-Based Education Partnerships and Equity: International Perspectives
Symposium
Contribution
References
Cauley, K. M., & Jovanovich, D. (2006). Developing an effective transition program for students entering middle school or high school. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 80(1), 15-25. Eder, F. (2007). Das Befinden von Kindern und Jugendlichen in der österreichischen Schule. Befragung 2005. Innsbruck: StudienVerlag. Fend, H. & Prester, H.-G. (1986). Dokumentation der Skalen des Projekts "Entwicklung im Jugendalter". Universität Konstanz. Filipp, S.-H. (Hrsg.) (1995): Kritische Lebensereignisse. Weinheim: Beltz Psychologie Verlags Union. Koch, K. (2006). Der Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule als biographische und pädagogische Herausforderung. Jahrbuch Jugendforschung, 69-89. OECD (2004). Learning for Tomorrow’s World. First Results from PISA 2003. OECD. Sirsch, U. (2000). Probleme beim Schulwechsel. Die subjektive Bedeutung des bevorstehenden Wechsels von der Grundschule in die weiterführende Schule. Waxmann. van Rens, M., Haelermans, C., Groot, W., & Maassen van den Brink, H. (2018). Facilitating a successful transition to secondary school:(how) does it work? A systematic literature review. Adolescent Research Review, 3, 43-56.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.