Session Information
16 SES 01 A, ICT for Integration
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Holtappels, H. G., Klieme, E., Rauschenbach, & Stecher, L. (2007) (Eds.). Ganztagsschule in Deutschland [All-Day Schools in Germany]. Weinheim: Juventa. Radisch, F., Stecher, L., Klieme, E., & Kühnbach, O. (2007). Unterrichts- und Angebotsqualität aus Schülersicht [Quality of teaching and extracurricular activities in schools seen from the students´ perspective]. In H. G. Holtappels, et al (Eds.), Ganztagsschule in Deutschland [All-Day Schools in Germany] (pp. 227-260). Weinheim: Juventa. Rollett, W. (2007). Schulzufriedenheit und Zufriedenheit mit dem Ganztagsbetrieb und deren Bedingungen [School satisfaction and satisfaction with all-day schools and their conditions]. In H. G. Holtappels, et al (Eds.), Ganztagsschule in Deutschland [All-Day-Schools in Germany] (pp. 283-312). Weinheim: Juventa. Eickelmann, B. (2010). Erfolgreich digitale Medien in Schule und Unterricht integrieren – Eine empirische Analyse zur Nachhaltigkeit der Implementation digitaler Medien aus Sicht der Schulentwicklungsforschung. [Successful and sustainable implementation of ICT in schools and classrooms]Empirische Erziehungswissenschaft, Band 19. Münster: Waxmann. Rollett, W., Holtappels, H.-G., & Bergmann, K. (2008). Anspruch und Wirklichkeit von Ganztagsschulen. [Requirements and realities of all-day schools] In T. Coelen & H.-U. Otto (Hrsg.), Grundbegriffe Ganztagsbildung. Wiesbaden: VS. Schulz-Zander, R., & Eickelmann, B. (2009). National policies and practices on ICT in education: Germany. In T. Plomp, R. E. Anderson, N. Law & A. Quale (Hrsg.), Cross-national information and communication technology. Policies and practices in education (S. 331-348). Charlotte: Information Age Publishing. Tulodziecki, G. (2007). Digitale Medien in der Ganztagsgrundschule – neue Möglichkeiten für das Lernen in mediengestützten Arbeitsumgebungen – Perspektiven für die Medienerziehung [Potential of media use in all-day schools]. In H. Mitzlaff (Hrsg.), Internationales Handbuch Computer (ICT), Grundschule, Kindergarten und Neue Lernkultur. (125-131). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren.
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.