Session Information
27 SES 08A, Studies of Interaction & Communication
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Oser, F. K. & Baeriswyl, F. J. (2001): Choreographies of Teaching: Bridging Instruction to Learning. In: Handbook of Research on Teaching. Forth Edition (pp. 1031-1065). Edited by V. Richardson. Washington: American Educational Research Association. Helsper, Werner (2007): Eine Antwort auf Jürgen Baumerts und Mareike Kunters Kritik am strukturtheoretischen Professionsansatz. In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 10 (2007) 4, S. 567-579. Proske, Matthias (2003), Pädagogische Kommunikation in der Form Schulunterricht, in: Nittel, D./Seitter, W. (Hg.), Die Bildung des Erwachsenen. Erziehungs- und Sozialwissenschaftliche Zugänge, Bielefeld, S. 143-164. Proske, Matthias (2006): Die Innovierung der empirischen Unterrichtsforschung und das Problem der Kontingenz. Zur Reichweite neuerer theoretischer und methodologischer Ansätze. In: Mammes, I./Rahm, S./Schratz, M. (Hg.): Schulforschung – Unterrichtsforschung: Perspektiven innovativer Ansätze. Innsbruck/Wien/Bozen, S. 141-154. Proske, Matthias (2007): Der Lernort Schule, die Form Unterricht und die Aufgabe, eine politische Identität zu entwickeln. In: kursiv. Journal für politische Bildung, Heft 3/2007, S. S. 20-27.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.