Baker, D. (2006). Institutional Change in Education: Evidence from Cross-National Comparisons. In. Meyer, H. & Rowan, B. (Hrsg.), The new institutionalism in education. S. 163-185. New York: State University of New York Press.
Balli, S. J., Demo, D. H. & Wedman, J. F. (1998). Family involvement with children’s homework: An intervention in middle class. Family Relations, 47(2), 149-157.
Baumert, J., Stanat, P. & Watermann, R. (2006). Herkunftsbedingte Disparitäten im Bildungswesen. Vertiefende Analysen im Rahmen von PISA 2000. Wiesbaden: VS Verlag.
Becker, G. E. & Kohler, B. (1988). Hausaufgaben. Kritisch sehen und die Praxis sinnvoll gestalten. Weinheim, Basel: Beltz Verlag.
Bray, M. (2007). The shadow education system: private tutoring and its implications for planners. UNESCO: International Institute for Educational Planning.
Bray, M. (2006). Private supplementary tutoring: comparative perspectives on patterns and implications. Compare: A Journal of Comparative and International Education. 36(4), 515-530.
Dohmen, D. Erbes, A., Fuchs, K. und Günzel (2008). Was wissen wir über Nachhilfe? – Sachstand und Auswertung. Berlin: Fibs.
Hopmann, S. (2011). Zwischen PISA und Parnass. Bildung im Zeitalter ihrer Vermessung. Online unter: http://menschenbildung.eduhi.at/v_hopmann_Zwischen%20PISA%20und%20Parnass.pdf [30.10.2013]
Institut für empirische Sozialforschung 2012: AK-Studie: Nachhilfe 2012. Bundesweite Elternbefragung. Studienbericht. Online unter: http://media.arbeiterkammer.at/wien/PDF/studien/Studie_Nachhilfe_Juni_bundesweit_2012.pdf [01.10.2013]
Jackson, P. (1968): The Daily Grind. In P. Jackson (Hrsg.), Life in Classrooms, S. 33-37. New York: Holt, Rinehart and Winston.
Jürgens, E. & Diekmann, M. (2007). Wirksamkeit und Nachhaltigkeit von Nachhilfeunterricht. Dargestellt am Beispiel des Studienkreises. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Patall, E. A., Cooper, H. & Robinson, J. C. (2008). Parental involvement in homework: A research synthesis. Review of Educational Research, 78(4), 1039-1101.
Pomerantz, E. M., Moorman, E. A. & Litwack, S. D. (2007). The How, Whom, and Why of Parents’ Involvement in Children’s Academic Lives: More Is Not Always Better. Review of Educational Research, 77(3), 373-410.
Solomon, Y., Warin, J. & Lewis, C. (2002). Helping with homework? Homework as a site of tension for parents and teenagers. British Educational Research Journal, 28(4), 603-622.
Van Voorhis, F. L. (2004). Reflecting on the Homework Ritual: Assignments and Designs. Theory into Practice, 43(3), 205-212.