Session Information
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
ADICK, C. (2002): „The Impact of Globalisation on National Education Systems“, In: WULF, C. and C. MERKEL (ed.): Globalisierung als Herausforderung der Erziehung. Theorien, Grundlagen, Fallstudien, Münster, New York, München, Berlin, Waxmann, p. 45-58. BAUMAN, Zygmunt (2004): Wasted Lives. Modernity and its Outcasts, Oxford u.a., Polity Press Cambridge. DALLMAYR, F. R. (2005): „Dialogue among civilizations. A hermeneutical perspective”, In: SCHEIDGEN, H.-J., HINTERSTEINER, N. und Y. NAKAMURA (ed.): Philosophie, Gesellschaft und Bildung in Zeiten der Globalisierung, Studien zur Interkulturellen Philosophie, Amsterdam, New York, Rodopi, p. 67-84. DIAMOND, Jared M. (2005): Collapse. How societies choose to fail or survive, London, Allen Lane. DIETRICH, W:, ECHAVARRÍA ALVAREZ, J. and N. KOPPENSTEINER (ed.): Schlüsseltexte der Friedensforschung. Key Texts of Peace Studies. Textos claves de la Investigación para la Paz, Wien, LIT-Verlag, p. 168-172. GALTUNG, Johan (1996): Peace by Peaceful Means. Peace and Conflict, Development and Civilization, London, Thousand Oaks and New Delhi, Sage Publications. GIDDENS, Anthony (2001): Runaway world, Frankfurt am Main, Suhrkamp. JUNG, A. (2005b): „Of power and powerlessness: the modern state”, In: SPIEGEL SPECIAL – INTERNATIONAL EDITION: Globalization. The New World, No. 7, p. 136-141. KESSLER, W. (2003). Gesellschaften unter Globalisierungsdruck. Informationen zur politischen Bildung: Globalisierung, 280, 27-33. LAITKO, H. (2005). Bildung und Globalisierung. Kleine Annäherungen an ein großes Thema. In GRÄBE, H.-G. (Eds.). Wissen und Bildung in der modernen Gesellschaft. Texte der V. Rosa-Luxemburg-Konferenz der Rosa-Luxemburg-Stiftung Sachsen. Reihe Texte zur politischen Bildung 34 (p. 25-74). Leipzig. SEN, Amartya Kumar (2004): The standard of living, The Tanner Lectures, Cambridge, Cambridge University Press. STEFFENS, G. und E. WEIß (2004). Jahrbuch für Pädagogik 2004. Globalisierung und Bildung. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag TB. STIGLITZ, Joseph E. (2002): Globalization and its discontents, London, Lane Penguin Books.) VARWICK, J. (2004): Globalisierung. In Woyke, W. (Eds.). Handwörterbuch Internationale Politik (pp. 159-169). Bonn. Bpb. WIMMER, M., REICHENBACH, R., und L. PONGRATZ (Eds.) (2007). Gerechtigkeit und Bildung. Schriftenreihe der Kommission Bildungs- und Erziehungsphilosophie in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Paderborn and others: Ferdinand Schöningh. WINTERSTEINER, W. (2004): „Friedenspädagogik: Die Pädagogik im Zeitalter der Globalisierung“, In: STEFFENS, G. and E. WEIß (2004): Jahrbuch für Pädagogik 2004. Globalisierung und Bildung, Frankfurt am Main, Peter Lang Verlag TB, p. 319-329. WULF, C. and C. M. MERKEL (Hrsg.): Globalisierung als Herausforderung der Erziehung. Theorien, Grundlagen, Fallstudien, Volume 15, European Studies in Education, Münster, New York, München, Berlin, Waxmann Verlag, p. 11-28. SCHRÖTTNER, B. (2009): „The Value of Postcolonial Literature for the Discourse of Identity”, In: SCHRÖTTNER, B. und C. HOFER (2009) (Hrsg.): Identität – Globalisierung – Bildung. Identity – Globalization – Education, Graz, Leykam Universitätsverlag. SCHRÖTTNER, B. (2009): „Educational Challenges in the Era of Globalization. Identifying the Significant Key Problems of the Future”, In: SCHRÖTTNER, B. und C. HOFER (2009) (Hrsg.): Identität – Globalisierung – Bildung. Identity – Globalization – Education, Graz, Leykam Universitätsverlag. SCHRÖTTNER, B. (2008): Gesellschaftliche Entwicklungen unter den Bedingungen der Globalisierung , Jahrbuch 2008 des Verbandes der Akademikerinnen Österreichs, Linz. SCHRÖTTNER, B. (2008): “Visionary Educational Concepts for Global Challenges: Global and Peace Education”, In: SCIENTIFIC METHODICAL CENTER “SCIENTIA EDUCOLOGICA” (Hrsg.): Scientific non-periodical collection "Problems of Education in the 21st Century", Lithuania. SCHRÖTTNER, B. (2008): “Globale Bildungsherausforderungen an die Weltgesellschaft. Zur Sicherung einer nachhaltigen Zukunftsfähigkeit“, In: MOMENTUM08: Gerechtigkeit, Hallstatt. SCHRÖTTNER, B. (2008): „Globales Lernen“, In: Magazin erwachsenenbildung.at - Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs, Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur,http://erwachsenenbildung.at/fachthemen/interkulturelle_eb/interkulturelle_eb.php. SCHRÖTTNER, B. (2007): “The Value of Data in Ethnographical Research”, In: SCIENTIFIC METHODICAL CENTER “SCIENTIA EDUCOLOGICA” (Hrsg.): Scientific non-periodical collection "Problems of Education in the 21st Century", Lithuania. SCHRÖTTNER, B. (2007): “Midnight’s Children”, In: Journal on Peace and Conflicts, Institute of Peace and Conflicts of the University of Granada, Granada/Spain, http://cicode-gcubo.ugr.es/revpaz/resenas/midnight2019s-children-rushdie-salman-1995-london-random-house/, (4 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2007): Creation of the Third Space. Imaginary Boundaries and Symbolic Connections, Wien und München, LIT-Verlag. (232 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2007): Weiterbildung im Zeitalter der Globalisierung, Bericht, Graz. (99 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2005): Indien - Das andere Gesicht westlicher Postmoderne, Jahrbuch 2005 des Verbandes der Akademikerinnen Österreichs, Linz. (4 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2005): The Creation of the Third Space. Imaginary Boundaries and Symbolic Connections, Dissertation, Graz. (325 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2004): The Peaceful DeConstruction of Thoughts and ReConstruction of Spaces for Women in India through the Concepts of Empowerment and Participation, Master Thesis, Castellòn/Spain. (155 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2004): „Feminism goes ‘Cyber’“, In: LENZ, W. und A. SPRUNG (ed.): Kritische Bildung? Zugänge und Vorgänge, Münster, Lit-Verlag. (20 Seiten) SCHRÖTTNER, B. und A. SPRUNG (2003): Integration von MigrantInnen in der Steiermark: Interkulturelle Öffnung-Weiterbildung-Selbstorganisation, Arbeitspapier, Institut Peripherie, Graz. (57 Seiten) SCHRÖTTNER, B. und A. SPRUNG (2003): Integration von MigrantInnen in der Steiermark: Interkulturelle Öffnung-Weiterbildung-Selbstorganisation, Projektbericht für das Land Steiermark/Sozialressort, Graz. (252 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2000): „Leben in Unterdrückung? Frauenbildung in Indien“, In: LENZ, W. (ed.): Brücken ins Morgen. Bildung im Übergang, Innsbruck, Wien, München. (33 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2000): Ein Leben in Unterdrückung? Frauen in Indien zwischen Anpassung und Widerstand, Diplomarbeit, Graz. (187 Seiten)
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.