Session Information
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
ADICK, C. (2002): „The Impact of Globalisation on National Education Systems“, In: WULF, C. and C. MERKEL (ed.): Globalisierung als Herausforderung der Erziehung. Theorien, Grundlagen, Fallstudien, Münster, New York, München, Berlin, Waxmann, p. 45-58. BAUMAN, Zygmunt (2004): Wasted Lives. Modernity and its Outcasts, Oxford u.a., Polity Press Cambridge. DALLMAYR, F. R. (2005): „Dialogue among civilizations. A hermeneutical perspective”, In: SCHEIDGEN, H.-J., HINTERSTEINER, N. und Y. NAKAMURA (ed.): Philosophie, Gesellschaft und Bildung in Zeiten der Globalisierung, Studien zur Interkulturellen Philosophie, Amsterdam, New York, Rodopi, p. 67-84. DIAMOND, Jared M. (2005): Collapse. How societies choose to fail or survive, London, Allen Lane. DIETRICH, W:, ECHAVARRÍA ALVAREZ, J. and N. KOPPENSTEINER (ed.): Schlüsseltexte der Friedensforschung. Key Texts of Peace Studies. Textos claves de la Investigación para la Paz, Wien, LIT-Verlag, p. 168-172. GALTUNG, Johan (1996): Peace by Peaceful Means. Peace and Conflict, Development and Civilization, London, Thousand Oaks and New Delhi, Sage Publications. GIDDENS, Anthony (2001): Runaway world, Frankfurt am Main, Suhrkamp. JUNG, A. (2005b): „Of power and powerlessness: the modern state”, In: SPIEGEL SPECIAL – INTERNATIONAL EDITION: Globalization. The New World, No. 7, p. 136-141. KESSLER, W. (2003). Gesellschaften unter Globalisierungsdruck. Informationen zur politischen Bildung: Globalisierung, 280, 27-33. LAITKO, H. (2005). Bildung und Globalisierung. Kleine Annäherungen an ein großes Thema. In GRÄBE, H.-G. (Eds.). Wissen und Bildung in der modernen Gesellschaft. Texte der V. Rosa-Luxemburg-Konferenz der Rosa-Luxemburg-Stiftung Sachsen. Reihe Texte zur politischen Bildung 34 (p. 25-74). Leipzig. SEN, Amartya Kumar (2004): The standard of living, The Tanner Lectures, Cambridge, Cambridge University Press. STEFFENS, G. und E. WEIß (2004). Jahrbuch für Pädagogik 2004. Globalisierung und Bildung. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag TB. STIGLITZ, Joseph E. (2002): Globalization and its discontents, London, Lane Penguin Books.) VARWICK, J. (2004): Globalisierung. In Woyke, W. (Eds.). Handwörterbuch Internationale Politik (pp. 159-169). Bonn. Bpb. WIMMER, M., REICHENBACH, R., und L. PONGRATZ (Eds.) (2007). Gerechtigkeit und Bildung. Schriftenreihe der Kommission Bildungs- und Erziehungsphilosophie in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Paderborn and others: Ferdinand Schöningh. WINTERSTEINER, W. (2004): „Friedenspädagogik: Die Pädagogik im Zeitalter der Globalisierung“, In: STEFFENS, G. and E. WEIß (2004): Jahrbuch für Pädagogik 2004. Globalisierung und Bildung, Frankfurt am Main, Peter Lang Verlag TB, p. 319-329. WULF, C. and C. M. MERKEL (Hrsg.): Globalisierung als Herausforderung der Erziehung. Theorien, Grundlagen, Fallstudien, Volume 15, European Studies in Education, Münster, New York, München, Berlin, Waxmann Verlag, p. 11-28. SCHRÖTTNER, B. (2009): „The Value of Postcolonial Literature for the Discourse of Identity”, In: SCHRÖTTNER, B. und C. HOFER (2009) (Hrsg.): Identität – Globalisierung – Bildung. Identity – Globalization – Education, Graz, Leykam Universitätsverlag. SCHRÖTTNER, B. (2009): „Educational Challenges in the Era of Globalization. Identifying the Significant Key Problems of the Future”, In: SCHRÖTTNER, B. und C. HOFER (2009) (Hrsg.): Identität – Globalisierung – Bildung. Identity – Globalization – Education, Graz, Leykam Universitätsverlag. SCHRÖTTNER, B. (2008): Gesellschaftliche Entwicklungen unter den Bedingungen der Globalisierung , Jahrbuch 2008 des Verbandes der Akademikerinnen Österreichs, Linz. SCHRÖTTNER, B. (2008): “Visionary Educational Concepts for Global Challenges: Global and Peace Education”, In: SCIENTIFIC METHODICAL CENTER “SCIENTIA EDUCOLOGICA” (Hrsg.): Scientific non-periodical collection "Problems of Education in the 21st Century", Lithuania. SCHRÖTTNER, B. (2008): “Globale Bildungsherausforderungen an die Weltgesellschaft. Zur Sicherung einer nachhaltigen Zukunftsfähigkeit“, In: MOMENTUM08: Gerechtigkeit, Hallstatt. SCHRÖTTNER, B. (2008): „Globales Lernen“, In: Magazin erwachsenenbildung.at - Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs, Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur,http://erwachsenenbildung.at/fachthemen/interkulturelle_eb/interkulturelle_eb.php. SCHRÖTTNER, B. (2007): “The Value of Data in Ethnographical Research”, In: SCIENTIFIC METHODICAL CENTER “SCIENTIA EDUCOLOGICA” (Hrsg.): Scientific non-periodical collection "Problems of Education in the 21st Century", Lithuania. SCHRÖTTNER, B. (2007): “Midnight’s Children”, In: Journal on Peace and Conflicts, Institute of Peace and Conflicts of the University of Granada, Granada/Spain, http://cicode-gcubo.ugr.es/revpaz/resenas/midnight2019s-children-rushdie-salman-1995-london-random-house/, (4 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2007): Creation of the Third Space. Imaginary Boundaries and Symbolic Connections, Wien und München, LIT-Verlag. (232 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2007): Weiterbildung im Zeitalter der Globalisierung, Bericht, Graz. (99 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2005): Indien - Das andere Gesicht westlicher Postmoderne, Jahrbuch 2005 des Verbandes der Akademikerinnen Österreichs, Linz. (4 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2005): The Creation of the Third Space. Imaginary Boundaries and Symbolic Connections, Dissertation, Graz. (325 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2004): The Peaceful DeConstruction of Thoughts and ReConstruction of Spaces for Women in India through the Concepts of Empowerment and Participation, Master Thesis, Castellòn/Spain. (155 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2004): „Feminism goes ‘Cyber’“, In: LENZ, W. und A. SPRUNG (ed.): Kritische Bildung? Zugänge und Vorgänge, Münster, Lit-Verlag. (20 Seiten) SCHRÖTTNER, B. und A. SPRUNG (2003): Integration von MigrantInnen in der Steiermark: Interkulturelle Öffnung-Weiterbildung-Selbstorganisation, Arbeitspapier, Institut Peripherie, Graz. (57 Seiten) SCHRÖTTNER, B. und A. SPRUNG (2003): Integration von MigrantInnen in der Steiermark: Interkulturelle Öffnung-Weiterbildung-Selbstorganisation, Projektbericht für das Land Steiermark/Sozialressort, Graz. (252 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2000): „Leben in Unterdrückung? Frauenbildung in Indien“, In: LENZ, W. (ed.): Brücken ins Morgen. Bildung im Übergang, Innsbruck, Wien, München. (33 Seiten) SCHRÖTTNER, B. (2000): Ein Leben in Unterdrückung? Frauen in Indien zwischen Anpassung und Widerstand, Diplomarbeit, Graz. (187 Seiten)
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.