Session Information
01 SES 11 B, Teacher Narration and Reflection
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Kruse, O. (2006). Schreiben lernen: Konzeptentwicklung und Etappen empirischer Forschung. Journal für Lehrerinnen- und Lehrerbildung 3/2006, S. 46-53. Rheinberg, F. (1989). Zweck und Tätigkeit. Motivationspsychologische Analysen zur Handlungsveranlassung. Göttingen: Verlag Dr. D.J. Hogrefe. Rheinberg, F., Iser, I. & Pfauser, S. (1997). Freude am Tun und/oder zweckorientiertes Schaffen? Zur transsituativen Konsistenz und konvergenten Validität der Anreizfokus-Skala. Diagnostica,2, S. 174-191. Rheinberg, F. & Manig, Y. (2003). Was macht Spaß am Graffiti-Sprayen? Eine induktive Anreizanalyse. Report Psychologie 4, S. 222-234. Rheinberg, F. (2004a). Motivation. 5. Auflage. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer. Schuster, A. (2005). PFL-NW – Was ist denn das? Plus Lucis 1-2. Mitteilungsblatt des Vereins zur Förderung des physikalischen und chemischen Unterrichts und des Fachausschusses LHS der Österreichischen Physikalischen Gesellschaft, S. 26-27. Schuster, A. (2008). Ich schreibe, also lerne ich. Welche Anreize bewegen Lehrkräfte zum Schreiben über ihre Praxis? Regensburg: Roderer Verlag.
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.