Session Information
01 SES 11 B, Teacher Narration and Reflection
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Kruse, O. (2006). Schreiben lernen: Konzeptentwicklung und Etappen empirischer Forschung. Journal für Lehrerinnen- und Lehrerbildung 3/2006, S. 46-53. Rheinberg, F. (1989). Zweck und Tätigkeit. Motivationspsychologische Analysen zur Handlungsveranlassung. Göttingen: Verlag Dr. D.J. Hogrefe. Rheinberg, F., Iser, I. & Pfauser, S. (1997). Freude am Tun und/oder zweckorientiertes Schaffen? Zur transsituativen Konsistenz und konvergenten Validität der Anreizfokus-Skala. Diagnostica,2, S. 174-191. Rheinberg, F. & Manig, Y. (2003). Was macht Spaß am Graffiti-Sprayen? Eine induktive Anreizanalyse. Report Psychologie 4, S. 222-234. Rheinberg, F. (2004a). Motivation. 5. Auflage. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer. Schuster, A. (2005). PFL-NW – Was ist denn das? Plus Lucis 1-2. Mitteilungsblatt des Vereins zur Förderung des physikalischen und chemischen Unterrichts und des Fachausschusses LHS der Österreichischen Physikalischen Gesellschaft, S. 26-27. Schuster, A. (2008). Ich schreibe, also lerne ich. Welche Anreize bewegen Lehrkräfte zum Schreiben über ihre Praxis? Regensburg: Roderer Verlag.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.