Session Information
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Cummins, J. (2000) Language, Power and Pedagogy: Bilingual Children in the Crossfire. Clevedon, Great Britain: Multilingual Matters. Ehlich, K. (2005): Anforderungen an Verfahren der regelmäßigen Sprachstandsfeststellung als Grundlage für die frühe und individuelle Sprachförderung von Kindern mit und ohne Migrationshintergrund. In Zusammenarbeit mit: Bredel, Ursula/Garme, Birgitta/ Komor, Anna/Krumm Hans-Jürgen/McNamara, Tim/Reich, Hans H./Schnieders, Guido/ Thije, Jan D. ten/van den Bergh, Huub. Berlin: Bundesministerium für Bildung und Forschung (= Bildungsreform, 11). Gantefort, Ch.; Roth, H.-J. (2008) Ein Sturz und seine Folgen: Zur Evaluation von Textkompetenz im narrativen Schreiben mit dem FörMig-Instrument "Tulpenbeet". In: Klinger, T.; Schwippert, K.; Leiblein, B. (Hg.) Evaluation im Modellprogramm FörMig. Planung und Realisierung eines Evalutionskonzepts. FÖRMIG Edition Bd.4, Münster: Waxmann Knapp, W. (1997) Schriftliches Erzählen in der Zweitsprache. Tübingen: Niemeyer
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.