Session Information
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Foucault, Michel (2002): Archaeology of knowledge. United Kingdom: Routledge Classics. Gergen, Kenneth J. (1991): The Satured Self. Dilemmas of Identity in Contemporary Life. America: Basic Books. Huizinga, Johan (1950): Homo Ludens: A Study of the Play-Element in Culture. New York: Roy Publishers. Israel, Joachim (1979): Alienation from Marx to modern sociology. A macrosociological analysis. New Jersey/Sussex: Humanities Press. Jäger Siegfried (1993): Kritische Diskursanalyse. Eine Einführung. Duisburg: DISS-Studien. Jäger, Siegfried (2006): Diskurs und Wissen. Theoretische und methodische Aspekte einer Kritischen Diskurs- und Dispositivanalyse. In: Keller, Reiner; Hirseland, Andreas; Schneider, Werner & Viehöver, Willy (eds.): Handbuch sozialwissenschaftliche Diskursanalyse. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, S. 81-112. Jaeggi, Rahel (2005): Entfremdung. Zur Aktualität eines sozialphilosophischen Problems. Frankfurt am Main: Campus Verlag. Keupp, Heiner et alii (1999): Identitätskonstruktionen. Das Patchwork der Identitäten in der Spätmoderne. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag. Kraus, Wolfgang (2000): Das erzählte Selbst. Die narrative Konstruktion von Identität in der Spätmoderne. Münchner Studien zur Kultur- und Sozialpsychologie, Band 8. Herbolzheim: Centaurus Verlag, 2. Auflage. Raessens, Joost (2006): Playful Identities, or the Ludification of Culture. In: Games and Culture. A Journal of Interactive Media 1. Thousand Oaks: Sage Publications, pp. 52-57. Schaff, Adam (1980): Alienation as a Social Phenomenon. Franklin Book Co. Sklenofsky, Sandra (2008): Entfremdung im Spannungsfeld psychischer Krankheit und psychischer Gesundheit. Der Versuch einer Vernetzung psychologisch-pädagogischer und sozioökonomischer Faktoren. Diplomarbeit an der Leopold-Franzens-Universität Innsbruck, Institut für Erziehungswissenschaften: Januar 2008. Stöger, Peter (2005): Das Spiel – Ortungsversuche. Innsbruck: Studia Universitätsverlag. Turkle, Sherry (1999): Leben im Netz. Identität in Zeiten des Internet. Deutsch von Thorsten Schmidt. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag. English version: Turkle, Sherry (1995): Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet. New York: Simon & Schuster. Wenz, Karin (2006): Game Art. In: Neitzel, Britta und Nohr, Rolf F. (eds.): Das Spiel mit dem Medium. Partizipation – Immersion – Interaktion. Schriftenreihe der Gesellschaft für Medienwissenschaft (GfM) 14. Marburg: Schüren Verlag, S. 39-47.
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.