Session Information
01 SES 08 A, Teacher Tools for Improvement
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Aich G. (2006): Eine typische Situation im Eltern-Lehrer-Gespräch: Die Ja-Aber-Falle. In: Rubicon: Das Magazin für engagierte Lehrer. Heft 12/06. Raabe-Verlag für Bildungsmanagement. Aich G., Mühlhäuser-Link, S., Hölldampf, D., Wetzel, S., Behr, M. (2007). Das Schwäbisch Gmünder Gesprächsmodell. Ein Trainingsprogramm zur besseren Bewältigung von Elterngesprächen. In: Magazin Schule. Heft 4. Kultusministerium Baden-Württemberg. Aich, G, Behr, M., Wetzel, S., Link, S. Kormann, G. (in Vorbereitung). Entwicklung und Evaluation eines Kommunikations-Trainings für das Eltern-Lehrer-Gespräch. Aich, G. (2008 2.Aufl.). Kompetente Lehrer-ein Konzept zur Verbesserung der Kommunikations- und Konfliktlösefähigkeit von Lehrern. Schneider-Verlag. Hohengehren. Aich, G., Mühlhäuser-Link, S.; Hölldampf, D., Wetzel, S., Behr, M. (2007). Gesprächsführung mit Eltern – das Schwäbisch Gmünder Modell. Ein Lehrertraining zur professionellen Gesprächsführung in Eltern-Lehrer-Gesprächen. In: Forschungsjournal der Pädagogischen Hochschule Schwäbisch Gmünd. Heft 1 Behr, M. & Franta, B. (2003). Interaktionsmuster im Eltern-Lehrer-Gespräch in klientzentrierter und systemischer Sicht. In Gesprächspsychotherapie und Personzentrierte Beratung. 34, (1),19-28. Behr, M. (2005). Differentielle Effekte von Eltern-Lehrer-Gesprächen mit empathischen und selbsteinbringenden Interventionen im Rollenspielexperiment. In Empirische Pädagogik, 19 (3), 244-264. Behr, M., Doubek, N. & Höfer, S. (2002). Authentizität als Einheit von Erfahrung, Selbstkonzept und Echt-Sein am Beispiel von unterrichtenden Lehrern. In Person, 6 (2), 60-70. Hölldampf, D., Aich, G., Jakob, T., Behr, M. (2008). The use of the person-centred approach for parent-teacher communication: A qualitative study. In M. Behr & J. Cornelius-White (Eds.), Person-Centred Work with Children, Adolescents and Parents, (pp.). Ross-on-Wye: PCCS Books. Mühlhäuser-Link, S., Aich, G., Wetzel, S., Kormann, G., Behr, M. 2008. Development and evaluation of a communication training for teachers in a parent-teacher-conference. In M. Behr & J. Cornelius-White (Eds.), Person-Centred Work with Children, Adolescents and Parents, (pp.). Ross-on-Wye: PCCS Books.
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.