Session Information
02 SES 04 B, Teaching, Coaching and Effectiveness
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Anderson, J.R., Greeno, J.G., Reder, L.M. & Simon, H.A. (2000). Perspectives on Learning, Thinking and Activity. Educational Researcher, 29 (4), 11-13 Doll, J. & Prenzel, M. (Eds.) (2004). Bildungsqualität von Schule. Lehrerprofessionalisierung, Unterrichtsentwicklung und Schülerförderung als Strategien der Qualitätsverbesse-rung. Münster: Waxmann Fölling-Albers, M., Hartinger, A. & Mörtl-Hafizović, D. (2005). Diagnose- und Förderkompetenzen erwerben – „Situierte Lernbedingungen“. Journal für LehrerInnenbildung, 5 (2), 54-63 Reinmann-Rothmeier, G. & Mandl, H. (1998). Wissensvermittlung: Ansätze zur Förderung des Wissenserwerbs. In F. Klix & H. Spada (Hrsg.), Wissenspsychologie, Enzyklopädie der Psychologie (S. 457-500). Göttingen: Hogrefe Terhart, E. (Ed.) (2000). Perspektiven der Lehrerbildung. Abschlussbericht der von der Kultusministerkonferenz eingesetzten Kommission. Weinheim und Basel: Beltz. Wolf, W., Goebel-Lehnert, U. & Chroust, P. (1999). Fortbildung der Lehrerinnen und Lehrer. Eine Bilanz ihrer Formen und Wirkungen anhand empirischer Untersuchungen. Die Deutsche Schule, 91, 4, 451-467
Update Modus of this Database
The current conference programme can be browsed in the conference management system (conftool) and, closer to the conference, in the conference app.
This database will be updated with the conference data after ECER.
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance, please use the conference app, which will be issued some weeks before the conference and the conference agenda provided in conftool.
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.