Hautamäki, J., Arinen, P., Eronen, S., Hautamäki, A., Kupiainen, S., Lindblom, B., Niemivirta, M., Pakaslahti, L., Rantanen, P. and Scheinin, P. (2002) Assessing Learning-to-Learn: A Framework. Helsinki: Centre for Educational Assessment. National Board of Education, Evaluation 4/2002. Available in pdf format at http://www.helsinki.fi/cea/tiedostot/framework.pdf .
Weinert, F. E. (2001) Concept of Competence: A Conceptual Clarification. In D.S. Rychen & L. H. Salganik (Eds.) Defining and Selecting Key Competencies. Göttingen: Hogrefe & Huber Publishers.
Europäischer Rat (2006). Empfehlung des Europäischen Parlaments und des Rates vom 18. Dezember 2006 zu Schlüsselkompetenzen für lebensbegleitendes Lernen. Brüssel: Amtsblatt der Europäischen Union L 394/10 vom 30.12.2006.
Kupiainen, S., Hautamäki, J., Rantanen, P. (2008) European Union Pilot Test on Learning to Learn. Report on the compiled data. 2008-1190/009.001 TRA-TRINDC.
Hoskins, B. and Fredriksson, U. (2008) Learning to Learn: What is it and can it be measured. JRC Scientific and Technical Reports. EUR 23432 EN 2008.
Mayring, Ph. (2010). Qualitative Inhaltsanalyse. Grundlagen und Techniken (11. Aufl.). Weinheim: Beltz.
Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur (2009). Modellversuch Neue Mittelschule. Genehmigte Modellpläne. Verfügbar unter: http://www.bmukk.gv.at/schulen/bw/nms/ mp.xml [2.5.2012].
Flick, U., Kardorff, E., Steinke, I. (Hrsg.) (2008). Qualitative Forschung. Ein Handbuch. 6. Auflage. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt.
OECD (2010). The Nature of Learning. Using Research to Inspire Practice. Paris: OECD.