Dexter, S. (2008). Leadership for IT in schools. In J. Voogt & G. Knezek (Eds.), International handbook of information technology in primary and secondary education (pp. 543–554). New York: Springer.
Eickelmann, B., Bos, W. & Gerick, J. (2015). Wie geht es weiter? Zentrale Befunde der Studie ICILS 2013 und mögliche Handlungs- und Entwicklungsperspektiven für Einzelschulen. SchulVerwaltung NRW.
Eickelmann, B. & Schulz-Zander, R. (2006). Schulentwicklung mit digitalen Medien – nationale Entwicklungen und Perspektiven. In W. Bos, H. G. Holtappels, H. Pfeiffer, H.-G. Rolff und R. Schulz-Zander. Jahrbuch der Schulentwicklung. Band 14. Weinheim: Juventa, S. 277-309.
Fraillon, J., Ainley, J., Schulz, W., Friedman, T. & Gebhardt, E. (2014). Preparing for life in a digital age. The IEA International Computer and Information Literacy Study international report. Springer.
Fraillon, J., Schulz, W. & Ainley, J. (2013). International Computer and Information Literacy Study: Assessment framework. Amsterdam: International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).
Gerick, J., Eickelmann, B. & Bos, W. (2015). Vermittlung digitaler Kompetenzen als neues Handlungsfeld für Schulen und Schulleitungen. Zentrale Ergebnisse der internationalen Schulleistungsstudie ICILS 2013. In Schulleitung und Schulentwicklung, E 2.71. Stuttgart: Raabe.
Jung, M. & Carstens, R. (2015). ICILS 2013 user guide for the international database. Amsterdam: IEA.
Ottestad, G. (2013). School leadership for ICT and teachers’ use of digital tools. Nordic Journal of Digital Literacy, 8, 107–125.
Rutkowski, L., Gonzalez, E., Joncas, M. & von Davier, M. (2010). International Large-Scale Assessment Data: Issues in Secondary Analysis and Reporting, in: Educational Researcher, 39, 2, 142–151.
Tondeur, J., Hermans R., van Braak J., & Valcke M. (2008). Exploring the link between teachers educational beliefs profiles and different types of computer use in the classroom: The impact of teacher beliefs. Computers in Human Behavior, 24, 2541–2553.