Arthur, James/Davies, Ian/Hahn, Carole (Eds.) (2008): The SAGE Handbook of Education for Citizenship and Democracy. Los Angeles et al.
Blomberg, Geraldine et al. (2013): Understanding Video as a Tool for Teacher Education: Investigating Instructional Strategies to Promote Reflection. In: Instructional Science 42, 3: 443-463.
Breidenstein, Georg/Tyagunova, Tanja (2012): Ethnomethodologie und Konversationsanalyse. In: Bauer, Ullrich/Bittlingmayer, Uwe H./Scherr, Albert (Hg.): Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie. Wiesbaden: 387-403.
Engartner, Tim/Siewert, Marcus B./Meßner, Maria Th./Borchert, Christiane (2015): Politische Partizipation ‘spielend’ fördern? Charakteristika von Planspielen als didaktisch-methodische Arrangements handlungsorientierten Lernens. In: Zeitschrift für Politikwissenschaft 25, 2: 189-217.
Helsper, Werner (2003): Ungewissheit im Lehrerhandeln als Aufgabe der Lehrerbildung. In: Helsper, Werner/Hörster, Reinhard/Kade, Jochen (Eds.): Ungewissheit. Pädagogische Felder in Modernisierungsprozessen. Weilerswist.
Henkenborg, Peter (2012): Politische Urteilsfähigkeit als politische Kompetenz in der Demokratie – der Dreiklang von Analysieren, Urteilen und Handeln. In: zeitschrift für didaktik der gesellschaftswissenschaften 2: 28-50.
Idel, Till-Sebastian/Reh, Sabine/Rabenstein, Kerstin (2014): Pädagogische Ordnungen als Fall. Fallarbeit und Professionalisierung aus praxistheoretischer Sicht. In: Pieper, Irene/Frei, Peter/Hauenschild, Katrin/Schmidt-Thieme, Barbara (Eds.): Was der Fall ist. Beiträge zur Fallarbeit in Bildungsforschung, Lehramtsstudium, Beruf und Ausbildung. Wiesbaden: 75-88.
Jehle, May/Blessing, Benita (2014): Using Classroom Recordings in Educational History Research. An East German Civics Lesson. In: Journal of Social Science Education 13, 1: 118-136. DOI: 10.2390/jsse-v13-i1-1273.
Klabbers, Jan H. G. (Ed.) (1989): Simulation-gaming: on the improvement of competence in dealing with complexity, uncertainty and value conflicts. Oxford.
Leigh, Elisabeth/Spindler, Laraine (2004): Researching Congruency in Facilitation Styles. In: Kriz, Willy/Eberle, Thomas (Eds.): Bridging the Gap. Transforming Knowledge into Action Through Gaming and Simulation. München: 309-317.
Rauin, Udo/Herrle, Matthias/Engartner, Tim (2016): Videoanalysen in der Unterrichtsforschung. Methodische Vorgehensweisen und aktuelle Anwendungsbeispiel. Weinheim.
Seidel, Tina/Blomberg, Geraldine/Renkls, Alexander (2013): Instructional strategies for using video in teacher education. In: Teaching and Teacher Education 34: 56-65.
Sherin, Miriam G. (2001): Developing a Professional Vision of Classroom Events. In: Wood, Terry/Nelson, Barbara S./Warfield, Janet (Eds.): Beyond Classical Pedagogy. Teaching Elementary School Mathematics. New York, London: 75-93.
Sherin, Miriam G. (2002): When Teaching Becomes Learning. In: Cognition and Construction 20, 2: 119-150.
Stürmer, Kathleen/Seidel, Tina/Schäfer, Stefanie (2013): Changes in professional vision in the context of practice. Preservice teachers’ professional vision changes following practical experience: a video-based approach in university-based teacher education. In: Gruppendynamik & Organisationsberatung 44, 3: 339-355.