Barry, C.., & Okun, M. (2011). Application of investment theory to predicting maintenance of the intent to stay among freshmen. Journal of College Student Retention 13: 87-107.
Cabrera, L., Bethencourt, J., Pérez, P., & González Afonso, M. (2006). The problem of university dropout. RELIEVE 12: 171-203.
Isleib, S. & Heublein, U. (2016). Ursachen des Studienabbruchs und Anforderungen an die Prävention. Empirische Pädagogik, 30 (3), 513-530.
Neuville, S., Frenay, M., Schmitz, J., Boudrenghien, G., Noël, B., & Wertz, V. (2007). Tinto’s theoretical perspective and expectancy-value paradigm: A confrontation to explain freshmen’s academic achievement. Psychologica Belgica 47: 31-50.
Quast, H., Scheller, P. & Lörz, M. (2014). Bildungsentscheidungen im nachschulischen Verlauf. Dritte Befragung der Studienberechtigten 2008 viereinhalb Jahre nach Schulabschluss. Forum Hochschule 9/2014. Hannover: DZHW.
Robbins, S., Lauver, K., Le, H., Davis, D., Langley, R., & Carlstrom, A. (2004). Do psychosocial and study skill factors predict college outcomes? A meta-analysis. Psychological Bulletin, 130: 261-288.
Sarcletti, A., & Müller, S. (2011). Zum Stand der Studienabbruchforschung. Theoretische Perspektiven, zentrale Ergebnisse und methodische Anforderungen an künftige Studien. Zeitschrift für Bildungsforschung 1: 235-248.
Schindler, S. (2014). Wege zur Studienberechtigung - Wege ins Studium? Eine Analyse sozialer Inklusions- und Ablenkungsprozesse. Wiesbaden: Springer VS.
Thomas, L. (2002). Student retention in higher education. The role of institutional habitus. Journal of Educational Policy 17(4): 423-442.
Tinto, V. (1975). Dropout from Higher Education. A theoretical synthesis of recent research. Review of Eductional Research 45: 89-125.
Tinto, V. (2006). Research and practice of student retention: What next? Journal of College Student Retention 8: 1-19.