Boreham, N. und M. Fischer (2009): “The mutual shaping of work, vocational competence and work-process knowledge” in: Maclean, R. und D.N. Wilson (Hg.) International Handbook of Education for the Changing World of Work, S. 1593-1609, Dordrecht: Springer.
Deitmer, L. und Heinemann, L. (2015): Arbeitsplatzbezogenes Lernen mit Hilfe mobiler Geräte und digitaler Medien, in: berufsbildung 1/2015, eusl, Paderborn.
Deitmer, L., Heinemann, L., Müller, W. (2016) Building Information Modelling (BIM) and its implications on professional skills of construction workers. In: Proceedings of the ECER VETNET Conference 2016: Papers presented for the VETNET programme of ECER 2016 at Dublin (22-26 August 2016). Nägele, Christof; Stalder, Barbara; Malloch, Marg; Gessler, Michael; Manning, Sabine (Eds.). Berlin: Wissenschaftsforum Bildung und Gesellschaft e.V. [www.ecer-vetnet-2016.wifo-gate.org]
Deitmer, Ludger; Heinemann, Lars (2017) New teaching methods and learning methods in further VET for general foremen in the German Construction sector. In: Kaiser, F., Krugmann, S. (Eds.): Social Dimension and Participation in Vocational Education and Training, Proceedings of the 2nd conference “Crossing Boundaries in VET”, University of Rostock, https://www.ibp.uni-rostock.de/fileadmin/uni-rostock/Alle_PHF/IBP/Sonstiges/VET-Conference_2017/Proceeding_onlineversion_final_01.pdf
Fischer, M., Boreham, N. & Nyhan, B. (Eds.) 2004. European perspectives on learning at work: the acquisition of work process knowledge, Luxembourg, Office for Official Publications for the European Communities.
Meyser, Johannes 2013: Die Neuordnung des Fortbildungsberufs "Geprüfter Polier" und die Feststellung beruflicher Handlungskompetenz. In: Becker, Mathias; Grimm, Axel; Petersen, A. Willi; Schlausch, Reiner (Hrsg.): Kompetenzorientierung und Strukturen gewerblich-technischer Berufsbildung. Berufsbiografien, Fachkräftemangel, Lehrerbildung. Berlin: LiT, S. 54 – 74.
Niethammer, M., Schmidt, D., Schweder, M. (2013): Ausbilderschulungen in der Aufstiegsfortbildung (Vorarbeiter/Werkpolier/Geprüfter Polier). In: bwp@Spezial 6 – Hochschultage Berufliche Bildung 2013, Fachtagung 03, S. 1-16.
Orlikowski, Wanda J. and Scott, Susan V. (2008) Sociomateriality: challenging the separation of technology, work and organization. Academy of Management Annals, 2 (1). pp. 433-474. ISSN 1941-6520
Schoen, D. The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. New York: Basic Books, 1983.