Haeberlin, U., Moser, U., Bless, G., & Klaghofer, R. (1989). Integration in die Schulklasse. Fragebogen zur Erfassung von Dimensionen der Integration von Schülern FDI 4-6. Bern, CH: Haupt.
Hascher, T. (2007). Exploring students' well-being by taking a variety of looks into the classroom. Hellenic Journal of Psychology, 4, 331–349.
Linnenbrink-Garcia, L., Rogat, T. K., & Koskey, K. L. K. (2011). Affect and engagement during small group instruction. Contemporary Educational Psychology, 36(1), 13-24.
McCoy, S., & Banks, J. (2012). Simply academic? Why children with special educational needs don’t like school. European Journal of Special Needs Education, 27, 81-97.
Pekrun, R. & Linnenbrink Garcia, L. (Eds.). (2014). Handbook of emotions and education (Educational psychology handbook). New York: Routledge.
Raufelder, D., & Mohr, S. (2011). Zur Bedeutung sozio-emotionaler Faktoren im Kontext Schule unter Berücksichtigung neurowissenschaftlicher Aspekte. In A. Ittel, H. Merkens, L. Stecher, & J. Zinnecker (Eds.), Jahrbuch Jugendforschung (pp. 74–96). Wiesbaden: VS.
Raufelder, D., Drury, K., Jagenow, D., Hoferichter, F. & Bukowski, W. (2013). Development and validation of the Relationship and Motivation (REMO) scale to assess students' perceptions of peers and teachers as motivators in adolescence. Learning and Individual Differences, 24, 182–189
Schallberger, U. (2005). Kurzskalen zur Erfassung der Positiven Aktivierung, Negativen Aktivierung und Valenz in Experience Sampling Studien (PANAVA-KS). Forschungsbericht, Universität Zürich.
Schwab, S. (2014). Schulische Integration, soziale Partizipation und emotionales Wohlbefinden in der Schule. Ergebnisse einer empirischen Längsschnittstudie. Wien: Lit. Verlag.
Schwab, S. (2015). Social dimensions of inclusion in education of 4th and 7th grade pupils in inclusive and regular classes: outcomes from Austria. Research in Developmental Disabilities, 43-44, 72–79.
Venetz, M., Zurbriggen, C., & Eckhart, M. (2014). Entwicklung und erste Validierung einer Kurzversion des „Fragebogens zur Erfassung von Dimensionen der Integration von Schülern (FDI 4-6)“, Empirische Sonderpädagogik, 6(2), 99-113.
Watson, D., Clark, L. A. & Tellegen, A. (1988). Development and validation of brief measures of positive and negative affect: The PANAS Scale. Journal of Personality and Social Psychology, 54, 1063-1070.
Weber, K., & Freund, A. (2017). Selbstkonzept und Wohlbefinden im Kontext schulischer Inklusion – quantitative und qualitative Befunde. Empirische Pädagogik, 31, 230-248.
Zurbriggen, C. & Venetz, M. (2016). Soziale Partizipation und aktuelles Erleben im gemeinsamen Unterricht. Empirische Pädagogik, 30(1), 98-112.
Zurbriggen, C., Venetz, M., Schwab, S., & Hessels, M. (2017). A Psychometric Analysis of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ). European Journal of Psychological Assessment, https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000443