Alexander, K.L., & Entwisle, D.R. (1988). Achievement in the first 2 years of school: Patterns and processes. Monographs of the Society for Research in Child Development (Serial No.218), 53, 1-156.
Arens, K., Schmidt, I., & Preckel, F. (2018). Longitudinal Relations Among Self-Concept, Intrinsic Value, and Attainment Value Across Secondary School Years in Three Academic Domains. Journal of Educational Psychology. Advance online publication.
Buff, A., Dinkelmann, I., Reusser, K., & Steiner, E. (2011). Unser Kind ist gut in Mathematik! – Zur Bedeutung elterlicher kindbezogener Kompetenzüberzeugungen hinsichtlich Selbstkonzept und Schulerfolg von Schülerinnen und Schülern. In Hellmich, F. (Eds.): Selbstkonzepte im Grundschulalter: Modelle, empirische Ergebnisse, pädagogische Konsequenzen. Stuttgart: Kohlhammer Verlag, 209-228.
Cornwell, C., Mustard, D.B. & Parys, J.V. (2013). Noncognitive Skills and the Gender Disparities in Test Scores and Teacher Assessments: Evidence from Primary School. Journal of Human Resources, 48 (1), 236–264.
Huang, C. (2011). Self-concept and academic achievement: A meta-analysis of longitudinal relations. Journal of School Psychology, 49 (5), 505–528.
Mücke, S. (2008). Das schulische Selbstkonzept von Grundschulkindern im Anfangsunterricht – Pilotierung eines bildbasierten Testverfahrens im BLK-Modellprojekt FörMig plus Brandenburg. In: Ramseger, J. / Wagener, M. (Eds.): Chancenungleichheit in der Grundschule. Ursachen und Wege aus der Krise. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 121-124.
Parker, P. D., Marsh, H. W., Lüdtke, O., & Trautwein, U. (2013). Differential school contextual effects for math and English: Integrating the big-fish-little-pond effect and the internal/external frame of reference. Learning and Instruction, 23, 78 – 89.
Plante, I., Sablonnière, R. de la, Aronson, J.M. & Théorêt, M. (2013). Gender stereotype endorsement and achievement-related outcomes: The role of competence beliefs and task values. Contemporary Educational Psychology, 38, 225–235.
Schreiner, C. & Breit, S. (Eds.) (2014). Standardüberprüfung 2013. Englisch, 8. Schulstufe. Bundesergebnisbericht, Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens.
Skaalvik, E.M. (1994). Attribution of perceived achievement in school in general and in maths and verbal areas: relations with academic self-concept and self-esteem. British Journal of Educational Psychology, 64 (1), 133–143.
Shajek, A., Lüdtke, O., & Stanat, P. (2006). Akademische Selbstkonzepte bei Jugendlichen mit Migrationshintergrund. Unterrichtswissenschaft, 34(2), 125–145.
Spinath, B. & Spinath, F.M. (2005). Development of self-perceived ability in elementary school: the role of parents’ perceptions, teacher evaluations, and intelligence. Cognitive Development, 20 (2), 190–204.
Stankov, L., Lee, J., Luo, W. & Hogan, D.J. (2012). Confidence: A better predictor of academic achievement than self-efficacy, self-concept and anxiety? Learning and Individual Differences, 22 (6), 747–758.