Goodman, R. (1997). The Strengths and Difficulties Questionnaire: A Research Note. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 38(5), 581-586.
Hendrickx, M., Mainhard, M., Boor-Klip, H., Cillessen, A. & Brekelmans, M. (2016). So-cial dynamics in the classroom: Teacher support and conflict and the peer ecology. Teaching and Teacher Education, 53, 30–40. http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2015.10.004
Ingemarson, M., Rosendahl, I., Bodin, M. & Birgegård, A. (2019). Teacher’s use of praise, clarity of school rules and classroom climate: Comparing classroom compositions in terms of disruptive students. Social Psychology of Education, 23 (1), 217–232. http://dx.doi.org/10.1007/s11218-019-09520-7
KiGGs. (2014). Faktenblatt zu KiGGS Welle 1: Studie zur Gesundheit von Kindern und Jugendlichen in Deutschland – Erste Folgebefragung 2009 – 2012. Retrieved from Berlin, GER: https://www.rki.de/DE/Content/Gesundheitsmonitoring/Gesundheitsberichterstattung/GBEDownloadsF/KiGGS_W1
/kiggs1_fakten_psych_auffaelligkeiten.pdf?__blob=publicationFile
Neubauer, W. (2017). Konflikte und Konfliktbewältigung im Unterricht In M. K. W. Schweer (Ed.), Lehrer-Schüler-Interaktion Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge (3., überarb. u. aktual. Aufl. Wiesbaden: Springer VS.
Sabol, T. J., & Pianta, R. C. (2012). Recent trends in research on teacher-child relationships. Attachment & Human Development, 14(3), 213-231. doi:10.1080/14616734.2012.672262
Schönbächler, M.-T., Herzog, W. & Makarova, E. (2011). „Schwierige“ Schulklassen: Eine Analyse des Zusammenhangs von Klassenzusammensetzung und wahrgenommenen Unterrichtsstörungen. Unterrichtswissenschaft, 39 (4), 310–327.
Tripod. (2016). A guide to Tripod's 7Cs framework of effective teaching. Retrieved from Cambridge, MA: http://www.scsk12.org/instructional/files/2017/Student%20Feedback/Guide%20to%20Tripod%27s%207Cs%20Framework.pdf
Zee, M., de Jong, P. F., & Koomen, H. M. Y. (2017). From externalizing student behavior to student-specific teacher self-efficacy: The role of teacher-perceived conflict and closeness in the student–teacher relationship. Contemporary Educational Psychology, 51, 37-50.
Zimmermann, D. (2018). Pädagogische Konzeptualisierungen für die Arbeit mit sehr schwer belasteten Kindern und Jugendlichen. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 87 (4), 305-317. http://dx.doi.org/10.2378/vhn2018.art35d