Bründel, H., & Simon, E. (2013). Die Trainingsraum-Methode: Unterrichtsstörungen—Klare Regeln, klare Konsequenzen. Beltz.
Butler, J. (1997). Excitable speech: A politics of the performative. Routledge.
Clarke, A. (2005). Situational analysis: Grounded theory after the postmodern turn. Sage.
Evertson, C. M., & Weinstein, C. (2006). Classroom Management as a Field of Inquiry. In C. M. Evertson & C. S. Weinstein (Eds.), Handbook of classroom management: Research, practice, and contemporary issues (pp. 3–15). Lawrence Erlbaum.
Fegter, S., Kessl, F., Langer, A., Ott, M., Rothe, D., & Wrana, D. (2015). Erziehungswissenschaftliche Diskursforschung. In S. Fegter, F. Kessl, A. Langer, M. Ott, D. Rothe, & D. Wrana (Eds.), Erziehungswissenschaftliche Diskursforschung: Empirische Analysen zu Bildungs- und Erziehungsverhältnissen (pp. 9–55). Springer, Wiesbaden.
Ford, E. E. (1997). Discipline for Home and School, Book 1. Brandt Pub.
Jergus, K., Schumann, I., & Thompson, C. (2012). Autorität und Autorisierung. In N. Ricken & N. Balzer (Eds.), Judith Butler: Pädagogische Lektüren (pp. 207–224). VS Verlag, Wiesbaden.
Langer, A., & Richter, S. (2015). Disziplin ohne Disziplinierung. In S. Fegter, F. Kessl, A. Langer, M. Ott, D. Rothe, & D. Wrana (Eds.), Erziehungswissenschaftliche Diskursforschung: Empirische Analysen zu Bildungs- und Erziehungsverhältnissen (pp. 211–229). Springer, Wiesbaden.
Merl, T. (2019). un/genügend fähig: Zur Herstellung von Differenz im Unterricht inklusiver Schulklassen. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
Merl, T. (2021). In/sufficiently able: how teachers differentiate between pupils in inclusive classrooms. Ethnography and Education. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17457823.2021.1871853.
Metz, M. H. (1978). Classrooms and corridors: The crisis of authority in desegregated secondary schools. University of California Press.
Omer, H. (2011). The New Authority: Family, School, and Community. Cambridge: Cambridge University Press.
Ott, M., Langer, A., & Rabenstein, K. (2012). Integrative Forschungsstrategien—Ethnographie und Diskursanalyse verbinden. In B. Friebertshäuser, H. Kelle, H. Boller, S. Bollig, C. Huf, A. Langer, M. Ott, & S. Richter (Eds.), Feld und Theorie: Herausforderungen erziehungswissenschaftlicher Ethnographie (pp. 169–184). Barbara Budrich.
Pace, J. L., & Hemmings, A. (2007). Understanding Authority in Classrooms: A Review of Theory, Ideology, and Research. Review of Educational Research, 77(1), 4–27.
Reh, S., & Ricken, N. (2012). Das Konzept der Adressierung. Zur Methodologie einer qualitativ-empirischen Erforschung von Subjektivation. In I. Miethe & H.-R. Müller (Eds.), Qualitative Bildungsforschung und Bildungstheorie (pp. 35–56). Verlag Barbara Budrich.
Schatzki, T. R. (1996). Social Practices: A Wittgensteinian Approach to Human Activity and the Social. Cambridge University Press.
Schatzki, T. R., Knorr-Cetina, K., & Savigny, E. von (Eds.). (2001). The practice turn in contemporary theory. Routledge.