Andersen, T. (1995): The Reflecting Team in Action. Collaborative Practice in Family Therapy. New York, London: The Guilford Press.
Bergold, J., Thomas, S. (2010): Partizipative Forschung. In Mey, G., Murck, K. (Hg.) Handbuch Qualitative Forschung in der Psychologie. VS, Wiesbaden
(https://doi.org/10.1007/978-3-658-18387-5_25-2 (21.01.21).
Cavet, J. & Sloper, P. (2004): Participation of Disabled Children in Individual Decisions About Their Lives and in Public Decisions about Service Development. Children & Society 18: 278-290
Charmaz, K. (2014): Constructing Grounded Theory. 2nd Edition. Thousand Oaks: Sage.
Conney, B. F. (2002): Exploring Perspectives on Transition of Youth With Disabilities. Voices of Young Adults, Parents, and Professionals. Mental Retardation 40 (6): 425 -425.
Fasching, H. (2020): Systemisch leiten lassen in der partizipativen Forschung. In Systeme, Jg 34 (2): 141-158
Fasching, H., Felbermayr, K. & Hubmayer, A. (2017): Forschungsnotiz. - In: SWS-Rundschau, 57 (3), 305-323.
Fasching, H. & Felbermayr, K. (2019): „Please, treat me respectful.” Partizipative Forschung mit Jugendlichen mit Behinderung zu ihren Kooperationserfahrungen im Übergang von der Schule in (Aus-)Bildung und Beschäftigung. In: Zeitschrift für Heilpädagogik 70(9), S. 442-453.
Fasching, H. Felbermayr, K. & Zitter, L. (2020) Partizipative Kooperationserfahrungen von Jugendlichen mit Behinderung in inklusiven Maßnahmen im Übergang von der Schule in den ersten Arbeitsmarkt. In: SWS-Rundschau, 60.Jg.,Heft 4, 314-332).
Felbermayr, K., Hubmayer, A. & Fasching, H. (2018) Wege der Kooperation mit der Familie:
Bedingungen für eine gelingende Zusammenarbeit am Übergang Schule – (Aus-)Bildung, Beschäftigung. In: Kapella O., Schneider N. F., Rost H. (Hg.) Familie – Bildung – Migration. Familienforschung im Spannungsfeld zwischen Wissenschaft, Politik und Praxis. Budrich,Opladen, S. 167-179)
Frake, C & Dogra, N. (2006): The use of Reflecting Teams in educational contexts. Reflective practice, 7 (2), 143-149
Fredman, G. (2006) Working systemically with intellectual disability: why not? In: Baum S.,
Lynggaard H. (Hg.) Intellectual Disabilities. A Systemic Approach. Karnac, London, S. 1-20
Todd, L. (2007): Partnerships for Inclusive Education. A critical approach to collaborate working. London, New York: Routledge.
Von Unger, H. (2014): Partizipative Forschung. Einführung in die Forschungspraxis. Wiesbaden: Springer VS.