Burger, K., & Walk, M. (2016). Can children break the cycle of disadvantage? Structure and agency in the transmission of education across generations. Social Psychology of Education, 19(4), 695–713.
Bronfenbrenner, U., & Morris, P. A. (2006). The bioecological model of humandevelopment. In R. M. Lerner, W. Damon, R. M. Lerner, & W. Damon (Eds.), Handbook of child psychology: Theoretical models of human development (Vol. 1) (6th ed., Vol. 1, pp. 793–828). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons Inc.
Dockett, S., & Perry, B. (2004). Starting school: Perspectives of Australian children, parents and educators. Journal of Early Childhood Research, 2(2), 171-189.
Heilig, L. (2014). Risikokonstellationen in der frühen Kindheit: Auswirkungen biologischer und psychologischer Vulnerabilitäten sowie psychosozialer Stressoren auf kindliche Entwicklungsverläufe. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17(S2), 263–280.
Lanfranchi, A., & Neuhauser, A. (2011). ZEPPELIN 0–3 – Förderung ab Geburt mit „PAT – Mit Eltern lernen“. Sonderpädagogische Förderung heute, 56(4), 437–442.
Little, R. J. A. (1988). Missing-data adjustments in large surveys. Journal of Business & Economic Statistics, 6(3), 287–296.
Neuhauser, A. (2014). A closer look at the effectiveness of early childhood education in at-risk families. Mental Health and Prevention, 2(3–4), 43–57.
Reynolds, A. J., Magnuson, K. A., & Ou, S.-R. (2010). Preschool-to-third grade programs and practices: A review of research. Children & Youth Services Review, 32(8), 1121–1131.
Sameroff, A. J. (2010). A unified theory of development: A dialectic integration of nature and nurture. Child Development, 81(1), 6–22.
Schaub, S., Ramseier, E., Neuhauser, A., Burkhardt, S. C. A., & Lanfranchi, A. (2019). Effects of home-based early intervention on child outcomes: A randomized controlled trial of Parents as Teachers in Switzerland. Early Childhood Research Quarterly, 48, 173–185.
Schaub, S., Eberli, R., Ramseier, E., Neuhauser, A. & Lanfranchi, A. (2021). Förderung ab Geburt mit dem Programm «PAT – Mit Eltern Lernen»: Effekte im ersten Kindergartenjahr. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaft, 43(2), 285–296.
Sindbert, R. (2010). PAT – Mit Eltern lernen. Bessere Bildungschancen für Kinder aus sozial benachteiligten Familien durch frühe Förderung und Elternempowerment. In C. Leyendecker (Eds.), Gefährdete Kindheit. Risiken früh erkennen, Ressourcen früh fördern (p. 322–349). Kohlhammer.
Jeong, J., Franchett, E. E., Ramos de Oliveira, C. V., Rehmani, K., & Yousafzai, A. K. (2021). Parenting interventions to promote early child development in the first three years of life: A global systematic review and meta-analysis. PLoS medicine, 18(5).