Baumann, I., Altwicker-Hámori, S., Juvalta, S., Baer, N., Frick, U., & Rüesch, P. (2018). Employment prospects of young adults with mental disorders. Swiss Journal of Sociology, 44(2), 259–280. https://doi.org/doi:10.1515/sjs-2018-0012
Blossfeld, H.-P. (1988). Sensible Phasen im Bildungsverlauf. Eine Längsschnittanalyse über die Prägung von Bildungskarrieren durch den gesellschaftlichen Wandel. Zeitschrift für Pädagogik, 34(1), 45–63.
Booth, T., & Ainscow, M. (2002). Index for inclusion: Developing learning and participation in schools. Centre for Studies on Inclusive Education (CSIE). https://www.eenet.org.uk/resources/docs/Index%20English.pdf
de Lijster, J. M., Dieleman, G. C., Utens, E. M. W. J., Dierckx, B., Wierenga, M., Verhulst, F. C., & Legerstee, J. S. (2018). Social and academic functioning in adolescents with anxiety disorders: A systematic review. Journal of Affective Disorders, 230, 108–117. https://doi.org/10.1016/j.jad.2018.01.008
Ganzeboom, H. B. G. (2010). International Standard Classification of Occupations (ISCO-08) with ISEI-08 scores. http://www.harryganzeboom.nl/isco08/isco08_with_isei.pdf
Glauser, D. (2015). Berufsausbildung oder Allgemeinbildung. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-09096-8
Kranert, H.-W., & Stein, R. (2019). Der Übergang ins Berufsleben von Heranwachsenden mit psychischen Belastungen. Forschungsstand und weitere Entwicklungslinien. https://doi.org/10.25656/01:25194
Pössel, P. (2019). Depression/Suizidalität. In S. Schneider & J. Margraf (Hrsg.), Lehrbuch der Verhaltenstherapie, Band 3: Psychologische Therapie bei Indikationen im Kindes- und Jugendalter (S. 675–696). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-57369-3_38
Schmier, J. K., & Halpern, M. T. (2004). Patient recall and recall bias of health state and health status. Expert Review of Pharmacoeconomics & Outcomes Research, 4(2), 159–163. https://doi.org/10.1586/14737167.4.2.159
Schneider, S., & Margraf, J. (Hrsg.). (2019). Lehrbuch der Verhaltenstherapie, Band 3: Psychologische Therapie bei Indikationen im Kindes- und Jugendalter. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-57369-3
Stalder, B. E. (2011). The intellectual demands of initial vocational education and training in Switzerland. Ratings for the period 1999‐2005 [Application/pdf]. https://doi.org/10.7892/BORIS.131086
Stein, R., & Kranert, H.-W. (2020). Inklusion in der Berufsbildung im kritischen Diskurs. Frank & Timme GmbH.
Wickersham, A., Sugg, H. V. R., Epstein, S., Stewart, R., Ford, T., & Downs, J. (2021). Systematic review and meta-analysis: The association between child and adolescent depression and later educational attainment. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 60(1), 105–118. https://doi.org/10.1016/j.jaac.2020.10.008