Baecker, D.(2009): Systems, Network, and Culture. Soziale Systeme, 15, 2, p. 271-187.
Clemens, I. (2010): Self-descriptions of the World Society in non-western contexts and the implications for the general theoretical approach. An Analysis of the Edicts of Ancient Indian Emperor Ashoka. Soziale Systeme, 16, 1, p. 103-120.
Clemens, I. (2010a): The global icon of the Indian IT-Professional. Contact zones in the age of new media, globalisation and world society. Paragrana, forthcoming.
Holzer, B. & Schmidt, J. F. K (2009): Theorie der Netzwerke oder Netzwerk-Theorie? Soziale Systeme 15, 2, p. 227-242.
Jansen, D. (2003): Einführung in die Netzwerkanalyse, 2nd edition, Opladen, Leske & Budrich.
Luhmann, N. (1975): Die Weltgesellschaft. 51-71 in Luhmann, N.: Soziologische Aufklärung 2. Aufsätze zur Theorie der Gesellschaft. Opladen.
Luhmann, N. (1990): The World Society as a Social System. 175-190 in Luhmann, N.: Essays on Self-Reference, New York.
Stichweh, R. (2004): On the Genisis of World Society: Innovations and Mechanisms. Working papers (Institut für Weltgesellschaft, ISSN 1613-4869.
Stichweh, R. (2005): Inklusion und Exklusion. Studien zur Gesellschaftstheorie – Bielefeld.
Stichweh, R. (2006): Structure Formation in World Society. The Eigenstructures of World Society and the Regional Cultures of the World.
Stichweh, R. (2007): Inklusion und Exklusion in der Weltgesellschaft – Am Beispiel der
Schule und des Erziehungssystems. http://www.unilu.ch/files/stw-inklusion.exklusion.weltg-schule.pdf (28.02.2007)
Trappmann, M., Hummell, H.J. & Sodeur, W. (2005): Strukturanalyse sozialer Netzwerke. Wiesbaden: VS Verlag.
White, Harrison C./Boormann, Scott/Breiger, Ronald L. (1976): Social structure from multiple networks: I. Blockmodells of roles and positions, in: AJS, Vol 81, S. 730-780.
White, Harrison C. (2008): Identity and Control. How Social Formations Emerge. 2.,überarbeitete Ausgabe, Princeton: University Press.
Wobser, Janna (2010): Mentorenprojekte als Methode der Schulsozialarbeit. Eine qualitative Evaluation des Mentorenprojektes an der Kepler-Schule in Berlin-Neukölln. Unpublished diploma thesis Hochschule für angewandte Wissenschaft, Fachhochschule Coburg, Fakultät Soziale Arbeit und Gesundheit.