Bohnsack, R. (2007). Gruppendiskussion. In U. Flick, E. Kardorff & I. Steinke (eds.), Qualitative Forschung. Ein Handbuch (pp. 369–384). Reinbek: Rowohlt.
Carrington, B. & Tomlin R. (2000). Towards a More Inclusive Profession: Teacher Recruitment and Ethnicity. European Journal of Teacher Education, 23 (2), 139–157.
Cunningham, M. & Hargreaves, L. (2007). Minority Ethnic Teachers’ Professional Experiences. Evidence from the Teacher Status Project. University of Cambridge, Faculty of Education, Research Report RR853.
Gogolin, I. (2002). Linguistic and Cultural Diversity in Europe: A challenge for educational research and practice. European Educational Research Journal, 1 (1), 123–138.
Lengyel, D. & Rosen, L. (forthcoming). Vielfalt im Lehrerzimmer?! – Erste Einblicke in ein Lern-/Lehr- und Forschungsprojekt mit Lehramtsstudentinnen mit Migrationshintergrund an der Universität Köln. In K. Fereidooni (ed.), Das interkulturelle Lehrerzimmer. Perspektiven neuer deutscher Lehrkräfte für den Bildungs- und Integrationsdiskurs. Wiesbaden: VS-Verlag.
Lynn, M. & Lewis, C. (2009). Examining the recruitment, retention and the impact of African American male teachers. Paper presented at the Annual Meeting of the American Association of Colleges for Teacher Education.
OECD (2006): Where immigrant students succeed - A comparative review of performance and engagement in PISA 2003. Available online: http://www.oecd.org/dataoecd/2/38/36664934.pdf
Ross, A. (2003). Teachers as symbols of societal power: What cultural icon are we? In A. Ross (ed.), A Europe of many cultures (pp. 217-223). London: CiCE.
Strasser, J. & Steber, C. (2010). Lehrerinnen und Lehrer mit Migrationshintergrund. Eine empirische Reflexion einer bildungspolitischen Forderung. In J. Hagedorn, V. Schurt, C. Steber & W. Waburg (eds.), Ethnizität, Geschlecht, Familie und Schule. Heterogenität als erziehungswissenschaftliche Herausforderung (pp. 97–126). Wiesbaden: VS-Verlag.
Vertovec, S. (2007). New Complexities of Cohesion in Britain: Superdiversity, Transnationalism and Civil-Integration. Oxford: COMPAS.
Wolff, S. (2007). Dokumenten- und Aktenanalyse. In U. Flick, E. Kardorff & I. Steinke (eds.), Qualitative Forschung. Ein Handbuch (pp. 502–513). Reinbek: Rowohlt.