Bögeholz, S. (1999): Qualitäten primärer Naturerfahrung und ihr Zusammenhang mit Umweltwissen und Umwelthandeln. Opladen: Leske und Budrich.
Bögeholz, S. (2001): Möglichkeiten und Grenzen von „empirischen“ Naturerfahrungstypen in der Umweltbildung. In: de Haan, G. et al. (Eds.) (2001): Typenbildung in der sozialwissenschaftlichen Umweltforschung. Opladen: Leske und Budrich. 243-259.
Bögeholz, S. (2006). Nature experience and its importance for environmental knowledge, values and action – Recent German empirical contributions. Environmental Education Research, 12(1), 65-84.
Duerden, M. D./Witt, P. A. (2010): The impact of direct and indirect experiences on the develoment of environmental knowledge, attitues, and behaviour. In: Journal of Environmental Psychology (30) 4, 379–392.
Eccles, J./Midgley, C. (1989): Stage/environment fit: Developmentally appropriate classrooms for early adolescents. In: R. E. Ames & C. Ames (Eds.): Research on motivation in education (Vol. 3). San Diego, CA: Academic Press. 139-186.
Eccles, J./Midgley, C. et al. (1993): Development during adolescent: The impact of stage-environment fit on young adolescents’ experiences in schools and in families. In: American Psychologist, 48, 90-101.
Eilam, E./Trop, T. (2011): ESD Pedagogy: A Guide for the Perplexed. In: The Journal of Environmental Education 42 (1), 43-64.
Ernst, J./Theimer, S. (2011): Evaluating the effects of environmental education programming on connectedness to nature. In: Environmental Education Research Volume 17 (5), 577-598.
Gebauer, M. (Eds.) (1994): Kind und Umwelt. Ergebnisse einer empirischen Studie zum Umweltbewusstsein von Grundschülern. Frankfurt: Peter Lang.
Heinrich (2005): Bildung und Nachhaltige Entwicklung. Münster: MV-Verlag.
Helmke, A. (2010): Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalität. Seelze: Kallmeyer.
Mogensen, F./Mayer, M. (2005): ECO-schools – trends and divergences. Vienna: Austrian Federal Ministry of Education, Science and Culture.
Seybold, H./Rieß, W. (2006): Research in Environmental Education and Education for Sustainable Development in Germany: The State of the Art. In: Environmental Education Research (12) 1, 47-63.