Belfield, C. R. (2003). Political Preferences and the Privatization of Education: Evidence from the UK. Education Economics 11, 155–168.
Bonoli, G. & Häusermann, S. (2009). Who Wants What from the Welfare State? Socio-structural Cleavages in Distributional Politics: Evidence from Swiss Referendum Votes. European Societies 11, 211–232.
Busemeyer, M. R., Cattaneo, M. A. & Wolter, S. C. (2011). Individual Policy Preferences for Vocational versus Academic Education. Micro Level Evidence for the Case of Switzerland. Journal of European Social Policy, 21 (3), 253–273.
Donnelly, L. A. & Sadler, T. D. (2009). High School Science Teachers’ Views of Standards and Accountability. Science Education 93 (6), 1050-1075.
Kanders, M. (2004). IFS-Umfrage: Die Schule im Spiegel der öffentlichen Meinung – Ergebnisse der 13. IFS-Repräsentativbefragung der bundesdeutschen Bevölkerung. In: H.-G. Holtappels et al. (Hrsg.): Jahrbuch der Schulentwicklung. Daten, Beispiele und Perspektiven. Band 13. Weinheim, München: Juventa Verlag.
Lindbeck, A. & Snower, D. J. (1985). Explanations of Unemployment, Oxford Economic Review of Economic Policy, 1 (2), 34-59.
Mulder, R. H. & Gruber, H. (2011). Die Lehrperson im Lichte von Professions-, Kompetenz- und Expertiseforschung – die drei Seiten einer Medaille. In: O. Zlatkin-Troitschanskaia (Hrsg.): Stationen empirischer Bildungsforschung. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Oelkers, J. & Reusser, K. (2008). Qualität entwickeln – Standards sichern – mit Differenzen umgehen. Eine Expertise in Auftrag von vier Ländern. Berlin: Bundesministerium für Bildung und Forschung.
Oshio, T., Sano, S., Ueno, Y. et al. (2010). Evaluations by Parents of Education Reforms: Evidence from a Pa- rent Survey in Japan. Education Economics 18, 229–246.
Pajares, M. F. (1992). Teachers’ Beliefs and Educational Research: Cleaning up a Messy Construct, Review of Educational Research, 62 (3), 307-332.
Reusser, K., Pauli, C. & Elmer, A. (2011). Berufsbezogene Überzeugungen von Lehrerinnen und Lehrer. In: E. Terhart, H. Bennewitz & M. Rothland (Hrsg.): Handbuch der Forschung zum Lehrerberuf. Münster: Waxmann.
Wolter, S. C. (2001). Opposition of Retail Sales Staff to Shopping Hours Liberalization. An Application of the Insider-Outsider Theory, International Journal of Manpower, 22 (5), 445-456.
Woolfolk Hoy, A., Davis, H. & Pape S. J. (2006). Teacher Knowledge and Beliefs. In: P. A. Alexander & P. H. Winne (Hrsg.): Handbook of Educational Psychology. London: Lawrence Erlbaum Associates.
Zarifa, D. & Davies, S. (2007). Balance of Powers: Public Opinion on Control in Education. Canadian Journal of Sociology 32 (2), 259-278.